פרופ' דן שכטמן זוכה פרס נובל לכימיה הכריז: "מכון מחקר לחרקים בשירות האדם יוקם בעפולה”

העיר עפולה ארחה השבוע את כנס "חרקים בשירות האדם" שבו השתתפו מומחים בעלי שם בינלאומי ובו הוצעו בין היתר גם תחליפי מזון מחרקים, פתרונות בתחום הבריאות ובתחום החקלאות. שיאו של האירוע היה בהכרזה על הקמת מכון מחקר בבירת העמק

עפולה תקים עוד השנה מכון מחקר לנושא "חרקים בשירות האדם", ובראשו יעמוד זוכה פרס נובל לכימיה פרופ' דן שכטמן. ההקמה היא שיאו של כנס מדעי בינלאומי שהתקיים השבוע בהנהגת פרופ' שכטמן, ובו דנו מומחים, מדענים וחוקרים בינלאומיים בתחום חקר החרקים בשירות בני האדם.
בין היתר, נערכו פאנלים בנושא שימור מקורות המזון של מין האנושי, צורך ביצירת פתרון חלופי בעל השפעות סביבתיות פחות מזיקות של ניהול פסולת והמגמה הגוברת של מעבר מהגנת צומח מסורתית לפלטפורמה ביולוגית משולבת.

• קופסת עוגיות שכולן מקמח חרקים

הכנס הבינלאומי, מיועד לאנשי מקצוע בתחום ההאבקה, הגנת הצומח, מזון ומזון לבעלי חיים מחרקים, מיקרו-רובוטיקה וביו-מימטיקה, בריאות הציבור, ניהול פסולת, וחקלאות, וכן חוקרים ומדענים בתחומים הרלוונטיים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פרופ' שכטמן מספר כי במשרדו קיימת קופסת עוגיות שכולן מקמח חרקים. "אני אוכל אותן לצד הקפה", הוא מעיד. "במזרח אסיה ובאפריקה החרקים הם מזמן מזון. גם התימנים אוכלים ארבה, והוא אפילו כשר. יש מי שמתחלחל מכך, אבל זה הכל עניין של חינוך, הרגלים ותפישה. לחרקים יש חשיבות מהותית במערכת האקולוגית בכדור הארץ, וקיומם קריטי להישרדות האדם".

• ראש העיר מירון וצוותו ילוו אישית את המרכז, יסייעו ככל הנדרש וגם יקצו מקום לפעילותו

מירון: "עפולה מתפתחת באופן מואץ בשנים האחרונות והכנס 'חרקים בשירות האדם' הוא חלק מהכנסת החדשות אל העיר שלנו. אנחנו מקווים שהמשתתפים בוועידה יפיקו ממנה תועלת, והיא תהווה אבן שואבת ובסיס להקמתו של מכון המחקר בנושא שיקום עוד השנה בעפולה ויתרגם את יתרונותיה הגיאוגרפיים והתחבורתיים של העיר לטובת הנושא החשוב, שמעסיק את העולם כולו".