פסטיבל מתוק כדבש

מועצת הדבש מזמינה לקראת ראש השנה לטעום סוגי דבש, להיפגש עם דבוראים בעמק וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים. צילום: דבורת התבור

כיצד יוצרת הדבורה את הדבש? למה הדבש בריא? מדוע יש רק מלכה אחת בכוורת? מדוע ללא הדבורים לא יהיה לנו מזון? לאן נעלמות הדבורים? על כל אלה ועוד תוכלו ללמוד ב"פסטיבל הדבש" שנפתח בשבוע שעבר ויימשך עד 15 בספטמבר 2018, במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ עם פעילויות מרתקות להכרת עולם הדבורה והדבש.
בפסטיבל ייהנו המבקרים ממפגש עם דבוראים, צפייה בדבורים ובמלכת הדבורים בכוורת זכוכית, ביקור במכון רדיית דבש, סרטון על חיי הדבורים, סדנאות יצירה לילדים בנושא דבורים, עם מוצרי המכוורת, טעימות ממגוון סוגי דבש הישר מהמקור, תחפושות, חידונים, אפיית עוגות דבש ועוד. זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש אומר: "בפסטיבל הדבש ייפגשו משפחות וילדים עם דבוראים בשטח, יכירו מקרוב את עבודת המכוורת המרתקת, וילמדו בדרך חווייתית כי, דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, הפועלת בשיתוף פעולה עם חברותיה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים. כולם מוזמנים לבקר במכוורות, ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה וללמוד על עולמן של הדבורים והדבוראים כאחד".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פעילות מהנה ביערת הדבש
פעילות מהנה ביערת הדבש. צילום: יערת הדבש

דבורת התבור בשדמות דבורה

סיורים מיוחדים שיחשפו את אופן קבלת ההחלטות של הדבורים ודרכי היערכותן לעתיד. המבקרים יוזמנו להכניס תחזית או בקשה לתוך תיבת זמן (קפסולת זמן) שתוכנס לכוורת למשך שנה ותישמר על ידי עשרות אלפי דבורים. משפחות שיכניסו פתק לתיבת הזמן יזכו בכניסE4 חינם וצנצנת דבש בשנה הבאה ביום הוצאת התיבה מהכוורת. בנוסף, ביקור במכון רדיית דבש, סיור עם דבוראי במצפה דבורים ופתיחת כוורות, סיור באולם גידול אלפי פקעות משי, הכנת נר מדונג, קישוט גבס, הכנת שכמיית דבורה ועוד.

מכוורת אופיר באלון הגליל

חוויה מרתקת להיכרות עם עולם הדבורים, צפייה בדבורים בתוך כוורת זכוכית, השתתפות פעילה ברדיית דבש, לבישת בגדי דבוראי, טעימת סוגים שונים של דבש, יצירת נרות מדונג והכנת פיתות עם דבש בטאבון.

יערת הדבש אלוני אבא

סיור במכוורת, צפייה בסרט על חיי הדבורה, לבישת חליפת דבוראים, צפייה בכוורת זכוכית וחיפוש המלכה, ואפילו ניתן ללטף באהבה את הדבורים וכמובן לטעום מסוגי הדבש.

מוזיאון יפעת בקיבוץ יפעת

מציג את סיפורם של החלוצים בעמק יזרעאל ועוסק בעליות לארץ ישראל, הקיבוץ והמושב, לצד תיעוד החקלאות בישראל. בפסטיבל הדבש יחנך ביתן הדבש, בו ניתן לראות תצוגה של התפתחות הענף בישראל, צפי יה בפתיחת כוורת פעילה, תצפית מודרכת בכוורת זכוכית, פעילויות יצירה לילדים וכמובן טעימות תפוח בדבש. בנוסף, חצר הג'ונדיר שבו מתחם של טרקטורים מתוצרת ג'ון דיר.

הידעת?

מנתוני 'מועצת הדבש' לקראת ראש השנה עולה כי, צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ- 4,000 טון דבש ובחגי תשרי ישווקו בישראל כ- 1,600 טון דבש שהם 40% מהביקוש הישראלי. כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 110 אלף כוורות, מתוכן מוצבות 80,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה. במועצת הדבש ממליצים לרכוש דבש איכותי מתוצרת מכוורות ישראל, כחול, לבן- בכדי לתמוך בחקלאות ישראלית ולוודא, כי על צנצנת הדבש מודבק תו האיכות של 'מועצת הדבש'- "דבש איכות תוצרת ישראל", המאשר את היותו דבש איכות טבעי.