פלורידה – לא רק בתי אבות והוריקנים

המיתוסים על פלורידה נעים בין התייחסות להוריקנים, ספירת קשישים לעומת צעירים וסטיגמות על אוכל רחוב והיספאנים. אז מה באמת קורה באחת המדינות הכי מפותחות בארצות הברית? הנה כל התשובות

פלורידה היא הרבה יותר מעוד מדינה בארצות הברית. ראשית, היא השלישית במספר תושביה אחרי קליפורניה וטקסס ולכן היא עולה לכותרות לעיתים קרובות. הבעיה היא שלרוב מדובר על הקשר שלילי שנובע מהאקלים באזור, מהסיכוי הגבוה להוריקנים ומהעובדה שבשנת 2004 לבדה פגעו בה לא פחות מ-4 סופות שונות שגרמו לנזק של מעל 42 מיליארד דולר.
שנית, רבים מתושבי פלורידה הם פנסיונרים. מבוגרים בארצות הברית בוחרים בפלורידה כיעד לפרישה כי הם רוצים ליהנות מתנאי מזג האוויר. כיום יש בפלורידה אחוז ניכר של נהגים קשישים, עסקים שפונים לגיל הזהב ומחקרים אקדמיים שמתמקדים בזקנה. את בתי האבות בפלורידה אפשר לראות מכל כביש מהיר וגם במרכזי הערים הגדולות.

• מה הסטיגמה על תושבי פלורידה?

מלבד האמור לעיל, תושבי פלורידה סובלים מסטיגמות על שחורים, היספאנים ואסייתים. העובדה שהיא התגלתה במקור על ידי מגלי ארצות ספרדיים ומשם גם מגיע השם שלה (פירוש המילה "פלורידה" בספרדית הוא "פריחה", בגלל שהיא התגלתה באביב) לא ממש עוזרת.


התדמית של פלורידה השתפרה פלאים בשנים האחרונות ולראייה, יש עלייה של מעל 130 מיליארד דולר בשווי הכלכלה שלה מאז 2005. זו עדיין אחת המדינות המתוירות בארצות הברית ומדי יום מגיעים אליה צעירים, בני זוג ומשפחות עם ילדים מכל רחבי העולם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


נכון להיום יש בפלורידה מעל 57.9% לבנים לא היספאנים, 16% שחורים ועוד 22.5% היספאנים. הסטיגמות הן בעיקר על אחוזי האבטלה הגבוהים של ההיספאנים ביחס ללבנים, ועל המצב הסוציו-דמוגרפי הנמוך שלהם בהשוואה לשחורים או אסייתיים במדינות אחרות בארצות הברית.

סטיגמות אחרות מתייחסות לאוכל הרחוב בפלורידה ויש טענות על כך שהוא לא עומד בסטנדרטים המקובלים של העולם המערבי. כמובן ששום דבר מזה לא נכון, בעיקר אם מגיעים לאזור ומגלים את כל מה שיש למדינה להציע.

• סוד הקסם של פלורידה

התדמית של פלורידה השתפרה פלאים בשנים האחרונות ולראייה, יש עלייה של מעל 130 מיליארד דולר בשווי הכלכלה שלה מאז 2005. זו עדיין אחת המדינות המתוירות בארצות הברית ומדי יום מגיעים אליה צעירים, בני זוג ומשפחות עם ילדים מכל רחבי העולם. פלורידה מציעה שילוב קסום בין מזג אוויר נוח לבין מגוון עצום של אתרי תיירות, פארקים ואתרי שעשועים. תמיד אפשר למצוא מה לעשות בפלורידה ובמרחק נסיעה קצר נמצאים איי הקיז המרהיבים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


משקיעים נוהרים לפלורידה בהמוניהם כי הם מזהים עלייה בתוחלת החיים של המקומיים ושינוי מגמה מצד שאר תושבי ארצות הברית. נדל"ן בפלורידה כולל היום נכסים מניבים של שטחי מסחר ובילויים, משרדים להשכרה עם ביקוש גבוה מצד חברות וארגונים ואזורים שלמים שנרכשים על ידי משקיעים לפני שהם הופכים לקומפלקסים למגורים.
חוץ מזה, סטיגמות הן חלק מהתרבות בארצות הברית. לא צריך להיבהל מכל דימוי שלילי ופלורידה מוכיחה שהרבה דברים טובים מתרחשים מתחת לפני השטח.

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|