פותחים את עונת האביב! למעלה מ-6,000 משתתפים בצעדת הגלבוע ה-53

אלפי צועדים מכל קצוות הארץ הגיעו לחגוג את תחילת האביב בצעדה בתוך הנופים המוריקים של הר הגלבוע, במזג אוויר אידיאלי; המשתתפים נהנו מ- 3 מסלולים בדרגות קושי שונות; ראש המועצה עובד נור: "התברכנו באלפי איש שהגיעו לגלבוע כדי לחגוג איתנו את פתיחת האביב, על רקע נופים מיוחדים, חגיגה של צבעים וריחות של פריחה". צילום: צחי רייזל

לאחר שמשעות הבוקר הגיעו למעלה מ-6 אלף איש לצעוד בצעדה העממית המרכזית של ישראל. מארגני האירוע נאלצו לסגור את הכניסה למעיין חרוד. הצעדה התקיימה לאחר חורף גשום במיוחד, בשיא פריחתה של שמורת הר הגלבוע העשירה בצמחייה, במשעולים ציוריים ובנקודות תצפית הצופות לנוף פנורמי מהיפים בישראל.

צועדות צעירות בצעדת הגלבוע
צועדות צעירות בנוף המוריק צעדת הגלבוע מס- 53

לאורך שלושת המסלולים שהציעו דרגות קושי שונות, נהנו הצועדים, מעבר לנופים המרהיבים, ממוזיקה שכללה את מיטב שירי האירוויזיון הישראלים החל משנת 1973, משלל אטרקציות כגון להקת מתופפים, מסלולי מכשולים, פיתות בטאבון שהוכנו על ידי בני נוער עבור הצועדים וכו'.
ראש המועצה, עובד נור: "התברכנו באלפי איש שהגיעו לגלבוע כדי לחגוג אתנו את פתיחת האביב, על רקע נופים מיוחדים, חגיגה של צבעים וריחות של פריחה. אין כמו הנוף מהגלבוע להרחיב את ליבו של אדם ואנו מודים לכל המשתתפים ומזמנים את כולם להגיע גם בשנה הבאה ".

תחנות עם שלל פעילויות לכל המשפחה במסלולי הצעדה
תחנות עם שלל פעילויות לכל המשפחה במסלולי הצעדה

צעדת הגלבוע היא מהצעדות הראשונות שנוסדו בארץ אשר הפכה במרוצת השנים לשם דבר ברמה הבינלאומית, בין היתר בזכות משאבי וערכי טבע נדירים, הגלומים בהרי הגלבוע ובעמק חרוד, לאורכם עברו שלושת מסלולי ההליכה. בצעדה הראשונה השתתפו כ- 2,600 צועדים, ועם השנים הגיעו יותר ויותר צועדים, מקהלים מאוד מגוונים.

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|