פברואר "יוצא מן הכלל": פרויקט חברתי מדהים וייחודי בכפר תבור

מתנ"ס כפר תבור הקדיש גם השנה את חודש פברואר לאוכלוסיות עם מוגבלויות ושילובם בקהילה. במסגרת זה תעלה על הבמה באולם המופעים במושבה ההצגה עטורת השבחים – "לרקוד עם אבא"

״אם הבלתי רגיל נמשך זמן רב מספיק, הוא הופך לרגיל״ (מתוך הספר ראי-נוע"): במסגרת פרוייקט ייחודי, מבורך וראוי להערכה הקדיש מתנ"ס כפר תבור גם השנה את חודש פברואר לאוכלוסיות עם מוגבלויות, שילובם בקהילה וקידום המודעות לעולמם.

במתנ"ס מציינים כי הכוונה היא להפוך פרוייקט זה למסורת ארוכת שנים. "אנו קוראים לכל תושבי הכפר והסביבה לקחת חלק במגוון פעילויות המתנ"ס במהלך החודש וללמוד קצת על חיי האנשים המיוחדים שבינינו. במהלך החודש הנוכחי כלל הפעילות של המתנ"ס תהיה סביב ערכים של קבלת האחר, שיתוף וסובלנות. במהלך החודש אנו מעוניינים לחשוף את בני הנוער שלנו למגוון סוגיות ואתגרים עמם מתמודדים אנשים ברחבי החברה הישראלית. הנהלת המתנ"ס רואה בערך זה של קבלת האחר ערך עליון ואנו שמחים להזמין את התושבים לקחת עמנו חלק בחודש שיוקדש כולו להסתכלות אחרת, על מה ששונה ממני אך שווה לי'", הוסיפו במתנ"ס.

במסגרת החודש, תעלה ביום חמישי הקרוב באולם המופעים במושבה, בשעה שמונה וחצי בלילה, ההצגה "לרקוד עם אבא" של התיאטרון העברי. זהו מחזה מאת איציק ויינגרטן, שזכה בפרסים רבים בעולם בעיבוד חדש ל-3 שחקנים ורקדנים בשילוב מחול, בבימויו של גדי צדקה.

• על ההצגה "לרקוד עם אבא"

ההצגה מתמקדת במשפחה המתמודדת עם הקושי בגידולו של נער מיוחד, משפחה המחפשת כל דרך לשרוד בעולם הזה, אל מול הדעות הקדומות, רתיעת הסביבה, ומפני פגעי הזמן וההכרח להתבגר ולהיפרד.
הנער, שננטש ע"י אמו בילדותו, מקבל יום אחד מאביו הרקדן מתנה בלתי שגרתית. אביו מחליט ללמד אותו "לרקוד את החיים" בריקוד שנרקד מעצמו, מתוך אמונה, כי כלי הריקוד יקל על הנער את המשך חייו. יום אחד נאלץ האב לקום ולעזוב את בנו אהובו. מדובר בהצגה נוגעת ללב אודות נער מיוחד ואביו הרקדן במסע של התבגרות פרידה ואהבה, במערכת יחסים אמיצה מצחיקה ומרגשת.
משך ההצגה: שעה ללא הפסקה

מחיר מיוחד: 50 ש"ח.
הזמנות כרטיסים במתנ"ס: 04-6765555


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• אירועים נוספים במהלך החודש ה"יוצא מן הכלל"

מתחם "נעים להכיר" בקן: בעמק יפה בין כרמים ושדות עומד קן ואת מי תזכו לראות? בין השעות חמש וחצי לשבע בערב ביום רביעי הקרוב ייחשפו שכבות א'-ו' לעולם תוכן יוצא דופן, בו יתנסו הילדים בשלל פעילויות השואלות מיהו האחר בחברה. ילדי א'-ג' מוזמנים לבוא ולהכיר את הקן ודייריו. שכבות ט' עד יב' יתכנסו בשעה שבע וחתי בערב לפגישות מרתקות וסוגיות שקשורות לכולנו ובכל זאת קצת רחוקות.

סיפור על הדרך: מיועד לשכבות ז' עד י"ב. משה ישעיהו, צעד אלפי קילומטרים וחצה מדינות בכדי להגשים חלום ולעלות לישראל. התובנות, הקשיים, התמונה של הקהילה האתיופית בישראל של שנת 2017 והאהבה לארץ הם הסיפור של כולנו.

הפגישה איתו תיערך ביום שני הקרוב (27.2), בשעה שמונה בקן

• מפגש ספרות: "התיק השחור"

מאת יהושע קנז, בהנחיית מלכה ג'יבליק, קשר בין ילד לאביו, שמגדל אותו לאחר שאמו נטשה אותם.

יום שני (27.2), בשעה 11 בבוקר ב"מועדון אביב". הכניסה חופשית.