ערב אדיר: ערב התרמה מרגש לאדיר אלמקייס ממגדל העמק

תושבי מגדל העמק הוכיחו שוב את הערבות ההדדית כאשר מילאו את היכל התאטרון העירוני מפה לפה במופע ההתרמה לילד אדיר אלמקייס שבו הופיע בהתנדבות השחקן והקומיקאי יעקב כהן

תושבי מגדל העמק ידועים בערבות ההדדית ובקהילתיות החמה שלהם והוכיחו זאת שוב כאשר התגייסו לתמוך ולסייע בתושבי העיר, משפחת אלמקייס, שנמצאים במאבק על חיי בנם , אדיר. תחילת המאבק של משפחת אלמקייס לפני מספר חודשים כאשר מערכות גופו של בנם הרך, אדיר, קרסו בלי שום התראה שהיה בן חודש בלבד. אדיר עבר מספר החייאות, ולמעלה מה-25 ניתוחים שאחריהם כבר היה ברור שבעתיד יידרש גם להשתלת כליה. בעקבות המצב אושפז אדיר ואימו ליאת נאלצה להישאר לצידו בזמן שאב המשפחה נותר לטפל לבדו בשלושת ילדיהם. לאחר מספר חודשים ביקשה ליאת לחזור לביתה, לבעלה ולילדיה אך הבינה כי עלות הטיפול החודשי היא גבוהה מאוד ואינה כלולה בסל הבריאות.
לפני כשלושה חודשים החליטו להחזיר את בנם הביתה ולאחד את המשפחה למרות העלויות כדי לנסות ולשוב לשגרת חייהם יחד עם ילדיהם. מאז קבלת ההחלטה הם זכו לחיבוק אדיר מהציבור במדינה בכלל ובמגדל העמק בפרט שנחשף לסיפורם דרך כלי התקשורת. במקביל לאנשי עסקים ותושבים רבים שהחליטו לפתוח את הלב ולסייע, אישר ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה לבקשת המשפחה לקיים מופע התרמה בהיכל התאטרון שכל הכנסותיו קודש לטיפול באדיר. במסגרת המופע המרגש שהתקיים לפני כשבוע הופיע השחקן והקומיקאי יעקב כהן שהוא בן העיר שמיד התגייס למשימה החשובה. בתחילת המופע העניקו ראש העיר ברדה ומשפחת אלמקייס תעודת הוקרה לכהן על התגייסותו למאבק. בתגובה העניק כהן הנרגש מופע חד פעמי שבו שילב בין היתר גם זיכרונות ילדות מצחיקים של חברים ומכרים מהעבר.
ברדה שהגיע לברך למרות אבל האישי בו הוא שרוי על מותו אחותו ז"ל אמר: "לא הופתעתי לראות אולם מלא מפה לפה. מגדל העמק הוכיחה שוב כי הינה עיר קהילתית ורב תרבותית שמקיימת את ערך הערבות ההדדית".

המעוניינים לסייע למשפחה יכולים לתרום לחשבון הבא: בנק פועלים במגדל העמק, מספר חשבון – 641488, סניף – 728, על שם ליאת אלמקייס.