'קוסט' עפולה נסגר: 40 משפחות נותרו ללא פרנסה

הפגנת עובדים נערכה היום מול סניף קוסט השומם בעפולה, לאחר שהשבוע הבעלים של הרשת וגם המפרק שמונה על ידי ביהמ"ש, שלחו את העובדים הביתה ללא פרנסה וללא משכורת יוני, העובדים טוענים בנוסף שגם ללא זכויות סוציאליות כגון פיצויים.

בשורה התחתונה של מה שקרה השבוע עם סגירת סניף קוסט 365 במתחם one בעפולה היא ש-40 משפחות איבדו את אחד המפרנסים בבית. חלק מהעובדות הן נשים בהיריון, אמהות ומפרנסות במשפחות והמצב כרגע הוא שהמשכורת האחרונה נמצאת בסכנה.
מה שנראה אף חמור יותר היא העובדה שלא רק משכורת יוני בסכנה, אלא גם הזכויות הסוציאליות שלטענת העובדים לא שולמו להם כנדרש.
תחילתו של הסופר 'קוסט 365' הייתה מבטיחה כשרשת 'המשביר לצרכן 365' פתחה רשת סופרמרקטים שאמורה הייתה להביא למהפכה צרכנית בארץ. המהפכה החלה בעפולה לפני שלוש שנים ובאה ככל הנראה לקיצה השבוע.
לפני כחצי שנה החלו הבעיות ברשת והיא נמכרה, אבל כבר אז היו חובות החברה גבוהים ולבקשת הנושים החליט בית המשפט לבטל את המכירה ולמנות לה מפרק שידאג, על פניו ככל הנראה, לנושים ולא לעובדים. נציגת העובדים, איילת אילוז, אמרה היום ל-עמקניוז כי היא והעובדים האחרים מנסים להציל את מה שניתן מתקופת עבודתם ב-'קוסט'

עוד מספרת איילת כי היא וחברותיה מתכוונות להחריף את המאבק והן מתכננות להגיע ביום ראשון לרמת אביב להפגין מול ביתו של בעלי המשביר 365, רמי שביט.
אתר עמקניוז ועיתון 'חדש בעמק' מבטיחים לעקוב אחרי מאבק העובדים ולעדכן.

 

הפגנת עובדים מול הסניף השומם. משמאל: איילת אילוז, נציגת העובדים
הפגנת עובדים מול הסניף השומם. משמאל: איילת אילוז, נציגת העובדים