רב העיר עפולה בכנס אהבת חינם: "רצח בשם הדת – בושה כפולה ומכופלת"

מאות תושבים התכנסו אמש (מוצ"ש) במרכז העיר במסר של אהבת חינם מול רצח בני המשפחה בכפר דומא והרצח של הצעירה, שירה בנקי, במצעד הגאווה שהתקיים בירושלים. בין הנואמים בכנס היו ראש העיר עפולה, יצחק מירון ורב העיר עפולה, שמואל דוד

כשלוש מאות איש התכנסו אמש במוצ"ש במרכז העיר עפולה במסר של אהבת חינם את מול רצח התינוק ואביו בכפר דומא ושל שירה בנקי במצעד הגאווה.
יש לציין כי לצד בני הנוער מהקהילה הלהט"בית ומתנועות הנוער נראו בכנס תושבים מבוגרים רבים בני העיר בהם רבים חובשי כיפות ובראשם רב העיר הרב שמואל דוד. מנחת הטקס היטיבה להציג את ההרגשה הכללית של הנוכחים כשאמרה "עשבים שוטים צומחים באדמה שטיפולה הוזנח. הקרקע הזו שלנו לא ניתן שבקרקע שלנו יצמחו זרעי הפרא. אנחנו כאן להתעקש לא עוד את האדמה הזו אנחנו נטפח באהבת חינם".

20150808112758
רבה של עפולה יצא בקריאה ברורה נגד רצח בשם הדת

• יצחק מירון: צריך מעשים שישנו את המצב

ראש העיר יצחק מירון אמר בכנס: "אני שמח לראות פה הרבה צעירים. המסר בכנס הזה לא חד מימדי ואינו שייך למחנה כזה או אחר אלא הקריאה להתאחד סביב אהבת חינם. התכנסנו על רקע האירועים אבל היו להם תקדימים אבל צריך מעשים שישנו את המצב.
את הרצח של שירה אי אפשר להצדיק במניעים לאומיים. מקהלים רחבים הרבה יותר. בסופו של דבר לא נוכל לקיים חברה מתוקנת ללא דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.
אני מקווה מאד שבעקבות הכנס הזה הערב ואמירות של הנשיא ואנשי ציבור ותנועות הנוער הקריאה לאהבת חינם להפסקת ההסתה הרעיון יחלחל לכל שכבות העם".
הרב שמואל דוד שכיבד בנוכחותו את הכנס אמר כי הכנס הזה הוא כנס של כאב על כך שצריך להתכנס נגד אלימות. כנס של בושה כפולה כאשר אנשים רוצחים בשם הדת. כנס של תקווה לשינוי השיח לשינוי האווירה אהבת חינם כחלק מהיום יום".

 

 כ 300 צעירים ומבוגרים כאחד באו להזדהות עם הקריאה לאהבת חינם
כ 300 צעירים ומבוגרים כאחד באו להזדהות עם הקריאה לאהבת חינם