עפולה: פנייה למנדלבליט בדרישה למנוע את סגירת הפארק לתושבי חוץ

יממה לפני כניסתה לתוקפה של החלטת ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, האוסרת על אזרחים שלא מתגוררים בעיר כניסה לפארק העירוני, פנה ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, בדרישה להתערב ולמנוע את יישומה. מעיריית עפולה נמסר בתגובה: ״הטענות כאילו הפארק נפתח רק לעפולאים בגלל נושא יהודים וערבים הן פשוט לא נכונות. הפארק נפתח רק לתושבי עפולה ולא משנה מה דתם״

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, בדרישה למנוע מראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, ליישם את החלטתו האוסרת כניסת אזרחים שלא מתגוררים בעיר לפארק העירוני. החלטה זו אמורה להיכנס לתוקפה מחר בבוקר.
בפנייתו ליועמ"ש כותב ראש הלשכה עו"ד חימי כי "העילה לסגירת הפארק לתושבי חוץ הינה רצון ראש העירייה למנוע מהציבור הערבי להגיע לשטחים ציבוריים כמו הפארק. כך עולה מדבריו בפרסומים בתקשורת ובדף הפייסבוק שלו".

במכתב פנייתו ליועמ"ש אומר ראש הלשכה כי "סגירת הפארק לאזרחים ערבים מהווה פגיעה בזכותם לחופש תנועה ולגישה שווה לשירותים ולשטחים ציבוריים… מדובר באפליה אסורה על רקע לאום.. הערבים זכאים לשוויון בפני החוק, הן במישור הזכויות האישיות והקבוצתיות".
עוד מדגיש ראש הלשכה במכתבו כי "החלטת ראש העיריה אלקבץ להדיר את תושבי החוץ מהפארק, הינה החלטה לא חוקית".
"אשר על כן" – כך פונה ראש הלשכה ליועמ"ש ומבקש – "נודה באם כבודו יתערב בנדון ויורה לראש העיר עפולה לבטל את החלטתו אשר עתידה להיכנס לפועל ב-1.7.19".
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: ״הטענות כאילו הפארק נפתח רק לעפולאים בגלל נושא יהודים וערבים הן פשוט לא נכונות. הפארק נפתח רק לתושבי עפולה ולא משנה מה דתם, כי הפארק הזה הוא שלהם, הם משלמים עליו בכספי הארנונה שלהם וזכותם להשתמש בו. כבר בקדנציה הקודמת שלו נהג ראש העיר לעשות כך ואין לזה שום קשר לגזענות. הפארק מושכר בחודשי הקיץ למרכזים הקהילתיים 'שחקים' אשר הופכים אותו למתנ"ס עם פעילויות רבות שמיועדות לתושבי עפולה שמשלמים עליהם, כפי שעושות ערים רבות בארץ אשר פותחות אירועים לתושביהם בלבד. כל תושבי עפולה ולא משנה מה דתם, מוזמנים לפארק. אהלן וסהלן״.