"עפולה פאמילי": מתנתקים מהמסכים- מתחברים למשפחה

בבירת העמק נשלמות ההכנות לקראת "עפולה פאמילי", אירוע הספורט למשפחות הגדול בישראל שייערך זו הפעם השנייה בפארק העירוני, במהלך חג השבועות. המיזם האקטיבי, אותו מובילים רשת שחקים ומחלקת הספורט בעירייה, מכוון להכרת חשיבות הספורט, אורח החייים הבריא ופעילות משותפת של כל בני המשפחה יחד. ומה עם האייפד? הוא ימתין בבית. צילום: דוברות עיריית עפולה

תפתחו יומנים: בעוד 11 ימים, ה-21 לחודש מאי אם נהיה מדוייקים יותר, ייצא לדרך בעפולה, זו הפעם השנייה, "עפולה פאמילי", אירוע הספורט למשפחות הגדול בישראל.
העידן הטכנולוגי המואץ בו אנו חיים מוביל הורים רבים להיות חסרי אונים מול ילדיהם שמתנתקים למשך שעות ארוכות מהסביבה לטובת בילוי וירטואלי ואינטראקטיבי בטאבלט, במכשיר הטלפון הנייד, או ב"אקס בוקס". הפעולה האקטיבית היחידה שהם יבצעו בזמן זה תהיה בעיקר לחיצה על עכבר או החלפת משחק בקונסולה.

מתקנים ייחודים ימתינו למשתתפים
מתקנים ייחודים ימתינו למשתתפים

אחת המטרות המרכזיות בעריכת אירוע "עפולה פאמילי" בחג השבועות הקרוב היא לעודד את הילדים לשים את המכשירים הממכרים והפאסיביים בצד, ולהזיז את הגוף למשך שעות בשלל פעילויות מאתגרות וכיפיות. הערך המוסף באירוע שייערך בפארק העירוני: הפעילויות יערכו עם דגש על חיבור משפחתי בין ההורים, הילדים ויתר בני המשפחה.


דניאל בן: "הייתה פה חשיבה מעמיקה, מחוץ לקופסא איך לייצר אירוע משמעותי, ספורטיבי, ולצקת בו תוכן עם ערכים מוספים". השנה ייערכו באירוע מספר תחרויות מרתקות תחת הכותרת: “אבא רמבו", “מאמי דאנס", “בייבי ספרינט", צעדת עגלות" ו"משפחתלון". “תושבי העיר והאזור ייהנו למשך כמה שעות ממנת אדרנלין מוגברת. הפקנו עבורם אירוע ייחודי, מסקרן ומרתק"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


את האירוע שזכה להצלחה רבה בשנה אשתקד מובילים רשת שחקים ומחלקת הספורט בעיריית עפולה. כמו כן נציגי שרותי בריאות כללית לוקחים חלק משמעותי בהפקת האירוע. בשנה הקודמת השתתפו ב"עפולה פאמילי" קרוב ל- 2000 איש, שנהנו מאוד ממגוון פעילויות ומתחנות שכללו מסלול מכשולים, מרוץ שליחים, ניווט משפחות, חץ וקשת ותחנות נוספות ומגוונות שהתפרסו ברחבי הפארק העירוני.

מתקנים ייחודים ימתינו למשתתפים
מתקנים ייחודים ימתינו למשתתפים

דניאל בן, מנכ"ל רשת שחקים אמר השבוע כי לעת עתה נרשמת התעניינות רבה להשתתפות של משפחות באירוע. עוד אמר בן: "תושבי העיר והאזור ייהנו למשך כמה שעות ממנת אדרנלין מוגברת. הפקנו עבורם אירוע ייחודי, מסקרן ומרתק, כזה שמתאים לכולם, להורים וילדים כאחד. הייתה פה חשיבה מעמיקה, מחוץ לקופסא, איך לייצר אירוע משמעותי, ספורטיבי, ולצקת בו תוכן עם ערכים מוספים ואני בטוח שנראה את זה הלכה למעשה באירוע עפולה פאמילי שנקיים בחג שבועות הקרוב”.

• "אני חושב שאירועים כאלה מבורכים עבור כל משפחה צעירה ממוצעת בעיר ובכל הסביבה"

"עפולה פאמילי מכוון לפעילות משפחתית מאתגרת וחוויתית", הוסיפו השבוע מארגני האירוע, “המיזם נולד מתוך הכרה בחשיבות הרבה של ספורט, אורח חיים בריא והעצמת התא המשפחתי. עפולה פאמילי שואף לחולל שינוי בחיי משפחות, על ידי חשיפתן ורתימתן לפעילות ספורטיבית משפחתית”.

דניאל בן. מנכ"ל רשת שחקים
דניאל בן. מנכ"ל רשת שחקים

באירוע יוצבו תחנות ומתקני ספורט מאתגריים, חדשניים ואטרקטיביים אשר יהוו כלי לגיבוש וחיזוק הקשרים בין הורים, ילדים, אחים, סבים וסבתות ובמקביל יסייעו להגביר את המודעות לאורח חיים בריא באמצעות השתתפות של בני המשפחה בפעילות ספורטיבית תחרותית וחווייתית בהתאם לבחירתם והעדפותיהם.
"המיזם מיועד למשפחות בכל ההרכבים והגילאים", אמר השבוע עודד פרל, מנהל מחלקת הספורט בעיריית עפולה, "הייחודיות שלו טמונה בשיתוף המשפחה כיחידה אחת ומתן אפשרות להורים וילדים כבר מגיל צעיר לתרום להצלחת המאמץ המשפחתי המשותף.
כך נוצרת חוויה מגבשת ומלהיבה, המחזקת ערכים חיוביים בתוך התא המשפחתי, כגון בריאות וחשיבות הפעילות הגופנית, הקשבה וסבלנות, אשר ילוו את המשתתפים גם בעתיד ויתרמו לרווחתם ולאושרם. בד בבד, הפעילות במרחב הקרוב לבית מחברת ומקרבת את המשפחה לקן העירוני והשכונתי וחושפת את הפוטנציאל הטמון בו לסיפוק, הנאה ואורח חיים בריא. לפני כחצי שנה התחלנו לעבוד על שדרוג האירוע והוספנו תחנות מלהיבות ומיוחדות, כמו 'וואי פארק' אתגרי, תחרות 'אבא רמבו"  מסלול מכשולים אתגרי לאבות ובנים, תחרות "מאמי דאנס" שהיא פעילות ריקוד אירובי לאמהות ובנות וכן צעדת הורים עם עגלת תינוק. התחנות החדשות מדגישות את הערך של דוגמא אישית של הורים שעוסקים בפעילות גופנית ומהווים מודל לחיקוי לילדיהם".

עודד פרל
עודד פרל

שי, תושב העיר עפולה ואב לשלושה ילדים אמר השבוע לעמקניוז: “אני חושב שאירועים כאלה מבורכים עבור כל משפחה צעירה ממוצעת בעיר ובכל הסביבה. אני מתגעגע לימים שאני הייתי נער וכל ילדי השכונה היו נפגשים אחר הצהריים למשחקים משותפים עד שעות הערב המאוחרות. היום הילדים נפגשים בעיקר בדרך וירטואלית או למשחקי מחשב בהם לא מתקיימת אינטראקציה ביניהם. אני מקווה שהילדים שלי וחבריהם יאמצו לפחות חלק מהמשחקים לשגרה היום יומית שלהם".

• על הבמה: סאבלימינל- מלבד התחרויות תיערך בערב האירוע הופעה של סאבלימנאל

הכניסה לפארק ביום האירוע תחל בשלוש בצהריים והיא תהיה ללא תשלום. עלות הכניסה למתקנים: 40 שקלים. הכרטיס יקנה כניסה לכלל המתקנים, פעילויות, תחרויות וכאמור ההופעה של סאבלימנאל.
גדעון פורת, יו"ר דירקטוריון שחקים סיכם ואמר כי "עפולה פאמילי" הוא עוד אירוע קהילתי שמפיקה הרשת יחד עם העירייה במטרה לחבר בין משפחות וקהילה דרך הספורט.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|