עפולה עלית: ביה”ס אלומות הושבת

וועד ההורים של ביה”ס החליט להשבית היום את הלימודים – בשל ליקויים המסכנים לדבריהם את בטיחות הילדים. בעיריית עפולה אומרים: "אנו נמצאים בקשר רציף עם הנהלת בית הספר ונציגות ההורים ופועלים על מנת לשפר את תנאי הלמידה". צילום: ארדוגאן אגרן, פריאימג'ס

וועד ההורים בבית הספר היסודי אלומות בעפולה עלית החליט להשבית היום את הלימודים בעקבות התקנה של מערכות סולאריות בגגות מבנים בהם לומדים ילדיהם. לטענת ההורים והוועד הם חוששים מקריסה – נוכח העובדה כי מדובר במבנים בני עשרות שנים וליקויים רבים שצצים כל העת במבנים המיושנים.
ההחלטה להשבית את הלימודים התקבלה אמש על ידי וועד ההוורים והיום כאמור מרבית תלמידי בית הספר נותרו בבית.
אם לתלמיד בבית הספר סיפרה: “חזרנו מחופשת חג הפסח והופתענו לגלות את המערכות הסולאריות. המערכות עצמן מותקנות על אבני שפה במשקל גבוה מאוד ועל מבנים ישנים. אנחנו נתקלים השכם וערב בליקויים כאלה ואחרים בבית הספר, ברטיבויות, איטומים לא תקינים, חשיפה של תשתיות יסוד ועוד ועתה התקינו את המערכות שרק מגבירות את הסיכון לקריסה או התמוטטות. אף הורה לא רוצה לשלוח את הילד שלו למקום לא בטוח ובטח ובטח לא לבית ספר שאמור להיות המקום הכי בטוח. לצערנו אף אחד לא עדכן אותנו בנוגע להתקנת המערכות הללו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אם לתלמידה בבית הספר הוסיפה: “אין לנו שום כוונה לסכן את הילדים שלנו ולכן השארנו אותם בבית. מנקודת ראותי יש פה סכנה ממשית ואני נדהמת מכל תהליך קבלת ההחלטות בפרוייקט הזה. גם כך בית הספר הזה מתמודד עם בעיות תשתיות רעועות, עם סדקים, קירות עם רטיבויות קשות וסכנה אמיתית של קריסה. אין לנו דבר נגד עיריית עפולה, או נגד גורם כזה או אחר, אבל חשוב לנו להדגיש שאנחנו לא נשיב את הילדים לבית הספר עד שלא נדע בוודאות שהמבנה בטוח עבורם".
בוועד בית הספר ציינו כי הם ממתינים לחוות דעתו של מהנדס חיצונימטעמם, בכדי שיאשר להם כי אין חשש לשלום התלמידים.

• "נספק את הפתרונות הטובים ביותר לאחר שנקבל חוות דעת מקצועית מצוות ההנדסה בעירייה"

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בקשר רציף עם הנהלת בית הספר ונציגות ההורים ופועלים על מנת לשפר את תנאי הלמידה ולהחזיר את בית הספר לשגרת לימודים סדירה. נמשיך ונפעל יחד עם ההורים וצוות בית הספר על מנת לספק את הפתרונות הטובים ביותר לאחר שנקבל חוות דעת מקצועית מצוות ההנדסה בעירייה. לצערנו בית הספר עבר שדרוג קוסמטי לבד בשנים האחרונות מה שהוביל אותו למצב הקיים, שהחמיר בעקבות התקנות הלוחות הסולארים".