עפולה: מוטי נבון לא יוכל להתמודד לתפקיד היועץ המשפטי של העירייה

בית הדין האזורי לעבודה בראשות השופט מוסטפא קאסם קיבל השבוע את תביעתו של עורך הדין אילן וקנין נגד הארכת המכרז לתפקיד היועץ המשפטי לעיריית עפולה, הארכה שבמהלכה הצטרף עורך הדין מוטי נבון למכרז. כן קבע בית המשפט כי העירייה צריכה תוך 90 לבחור יועץ מהמועמדים שניגשו למכרז. עיריית עפולה מסרה בתגובה: "עיריית עפולה מכבדת את פסיקתו של בית המשפט, תלמד אותו ותפעל על פיו ככתבו וכלשונו"

"לאור כל האמור לעיל, אנו מורים על ביטול החלטת העירייה להאריך את המועד  להגשת מועמדויות למכרז דנן, ומורים לעירייה להתייחס למועמדויות שהוגשו עד ליום 28.12.14 בשעה 12:00 ועד למועד זה בלבד".
זו השורה התחתונה של התביעה שהעסיקה בחודשים האחרונים גורמים רבים במערכת הפוליטית והמשפטית בעיר ועיקרה ניסיונו של עורך הדין אילן וקנין לפסול את מועמדותו של עורך הדין מוטי נבון לתפקיד היועץ המשפטי הפנימי של עיריית עפולה.

כזכור בתחילת הקדנציה של יצחק מירון בראשות העיר עפולה סיים את תפקידו היועץ המשפטי הוותיק חיים גורן ועורך הדין מוטי נבון מונה ליועץ חיצוני לעיריית עפולה.
במהלך השנה שחלפה התקיימו שלושה מכרזים לתפקיד היועץ המשפטי לעירייה כשהאחרון הסתיים בתאריך 28.12.14 מכרז שכלל בין המועמדים את עורך הדין אילן וקנין.

 

עו"ד מוטי נבון. מועמדותו נפסלה בהוראת ביהמ"ש
עו"ד מוטי נבון. מועמדותו נפסלה בהוראת ביהמ"ש

 

עיריית עפולה החליטה כי היא מאריכה בשבועיים את תוקף המכרז ובמהלך השבועיים האלה מי שהצטרף היה היועץ המשפטי החיצוני עורך דין מוטי נבון שאמר במהלך עדותו בבית המשפט כי החליט בעצה אחת עם בני משפחתו להצטרף למכרז ולהתמקד בתפקיד על חשבון סיום הקריירה הפרטית שלו כעורך דין.

עורך הדין אילן וקנין שהיה כאמור חלק מעורכי הדין שהגישו את מועמדותם עד התאריך המקורי, עתר יחד עם עורך דין דוד לביא אפרת, לבית המשפט כנגד ההחלטה להאריך את המכרז והשבוע קיבל בית המשפט את טענתו והורה לעירייה לבטל את הארכת המכרז ולדון ברשימת האנשים שהגישו את מועמדותם עד לתאריך 28.12.14.

משמעות הדברים היא שעורך הדין נבון לא יוכל לגשת למכרז היועץ המשפטי של עיריית עפולה מכיוון שלא הגיש את מועמדותו בתאריך שנקבע.
עיריית עפולה מסרה בתגובה: "עיריית עפולה מכבדת את פסיקתו של בית המשפט, תלמד אותו ותפעל על פיו ככתבו וכלשונו".