עפולה: כחלון הגיע להרגיע את רוכשי דירות "מחיר למשתכן"

לפני כשבועיים, לאחר ההד התקשורתי הנרחב לו זכה פרוייקט מחיר למשתכן בעפולה", התברר כי לרוכשים שזכו בהגרלות ממתין מכשול לא צפוי ומורכב בדרך ל"מפתחות". הרוכשים הראשונים שהגיעו לבנקים למשכנתאות נדהמו לגלות כי היועצים לא ממהרים להעניק להם משכנתא לרכישת דירה.
גם במשרד האוצר לא היו ממש מוכנים למחסום הפיננסי ובימים האחרונים החל תהליך הידברות בין המשרד לבנקים ולבנק ישראל. המטרה: לבחון דרכים לשחרר את החסמים ולאפשר לזוגות לקחת את המשכנתא המיוחלת.

נוכח החששות הרבים של הזוכים בהגרלות בעפולה, הגיע ביום רביעי השבוע שר האוצר משה כחלון לעיר, במטרה להקטין את מפלס החששות ולהעביר לקונים מסר שהמכשול ייפתר.

זוג צעיר שעלה בהגרלה – יחד עם השר כחלון שהגיע להרגיע את הדיירים העתידיים
זוג צעיר שעלה בהגרלה – יחד עם השר כחלון שהגיע להרגיע את הדיירים העתידיים

כחלון שוחח עם הדיירים במשרדי חברת "דורם" בעיר שבונה במסגרת הפרויקט. במפגש נכחו גם ראש העיר יצחק מירון, סגנו מיכאל ברקן, ממלא מקומו שלמה מליחי, וחברי מועצת העיר דוד סויסה, חביב פרץ וראובן יוקלר.

• "המכשול הזה ייפתר"

כחלון התרשם מהדירות ששווקו בפרוייקט ובמקביל שוחח עם מספר זוגות צעירים שהביעו בפניו את החששות שלהם: "ביום שני הקרוב בנק ישראל ייתן הנחיות לבנקים בנוגע למשכנתאות וכיצד לפעול  והמכשול הזה ייפתר. תהיינה בעיות נוספות- אנחנו נפתור אותן", אמר כחלון בראשית דבריו, "מדינת ישראל יותר חזקה מהבנקים. הבנקים הם חלק מהמדינה, המדינה היא לא חלק מהבנקים. זה פרוייקט חדש וייחודי והפרויקטים בכל רחבי הארץ רצים מהר. כל קרקעות המדינה בבנייה רוויה הולכים לזוגות צעירים, אין יותר ספסרות בקרקע, אין יותר יזמים שייקנו את הקרקעות, יישמרו אותן ויעלו את המחירים. זה המסר המרכזי שלנו. אני לא יודע מה הבנקים חושבים, אבל אנחנו מתכוונים להישאר פה. אם לא הבנקים, יהיו מקורות אחרים והמענה לרוכשים יינתן. הרוכשים יכולים להיות שקטים ורגועים. אנחנו ממשלה שצריכה לדאוג לזוגות הצעירים שלה ואנחנו עושים את זה. הזוגות הצעירים לא יישארו ברחוב בגלל הבנקים".
בתום הביקור השר כחלון זכה לקחת חלק בהדבקת מדבקת "נמכר" על דירה נוספת שנערכה במסגרת הפרוייקט, יחד עם זוג צעיר שזכה בהגרלה.

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|