עפולה: יעקב דהן ששימש בתפקידים בכירים בהסתדרות ובכללית נפטר ממחלה קשה

יעקב דהן ז"ל היה דמות מוכרת ומוערכת מאוד בעיר. בעבר שימש כמזכיר מועצת הפועלים ויו"ר ועד העובדים של כללית בעמק. "יעקב ייזכר לעד כאדם כריזמטי שתמיד עזר לסובבים אותו ולקהילה", אמרו חבריו

העיר עפולה התעוררה היום לבוקר עצוב עם היוודע דבר מותו של יעקב דהן, תושב העיר ודמות ראויה ומאוד מוערכת בבירת העמק. דהן ז"ל נפטר ממחלה קשה. במהלך הקריירה שלו אחז דהן במספר רב של תפקידים בכירים. בין היתר הוא שימש כיושב ועד עובדי מרכז רפואי העמק, מזכיר מועצת פועלי עפולה, יושב ראש ועד העובדים בשרותי בריאות כללית במחוז צפון, בכיר בועד העובדים הארצי בכללית ועוד. כמו כן הוא היה פעיל בפוליטיקה המקומית במסגרת מפלגת העבודה והוא אף התמודד על ראשות העיר. עו"ד אלי מלול אמר בעצב לאחר מותו: "יעקב שימש לאורך השנים במספר רב של תפקידים ואת כולם הוא ביצע לעילא ועילא. הוא היה מורה, מוביל דרך לדורות רבים והיווה פורץ דרך בתחומים רבים. הוא ייזכר לעולם כאדם ודמות שכל ליבו ומרצו היו מופנים לעובדים. יעקב ייכתב בדברי הימים של העיר עפולה כי שצמח מלמטה והגיע להשגים מדהימים במקביל לכך שהקים משפחה לתפארת ישראל".

זאב ליברמן, יו"ר ההסתדרות במרחב העמקים סיפר כי דהן היה דמות כריזמטית שטובת העובדים תמיד הייתה לנגד עיניו, "מההכרות שלי עימו אזכור שיעקב הקפיד לעזור לכל עובד בכל פנייה. הוא פשוט טיפל בהם בצורה נהדרת. זו אבידה גדולה. יעקב ז"ל ייזכר לעד כאדם שתמיד עזר לסובבים אותו ולקהילה".
נגה שרון, חברת מועצת העיר עפולה לה הכרות אישית וקרובה עם דהן סיפרה: "את יעקב הכרתי כבר בגיל 16, בין היתר מתוקף חברותי כנערה בנוער העובד והלומד. אני זוכרת אותו כאיש מוביל, מנהיג שהגיע מהפריפריה, מהשכונה והתקדם בזכות כישוריו. בכל פנייה שלי אליו הוא תמיד הוא היה קשוב ונכון לעזור. שמרתי על קשר עם ילדיו לאורך כל השנים ולפני הבחירות הוא העניק לי בביתו את ברכת הדרך. הוא זכר את כל ההיסטוריה והדרכים שלנו שהצטלבו. הוא גם ביקש שאעשה חיל ולא אשכח מאיפה הגעתי בגבעת המורה. זו אבידה גדולה למשפחה ולכל קהילת עפולה".
הלוויתו של יעקב דהן תיערך היום בשעה 14.30 בבית העלמין בעפולה.