עפולה: טקס התייחדות שנתי לחללי חטיבת כפיר

"השנה אנו מציינים שבעים שנה להקמת ישראל וצה״ל. את הזכות להמשיך ולהגן על המדינה מממשת חטיבת כפיר מידי יום ומובילה את הלחימה בטרור, בהגנה ובשמירה על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל" אמר מפקד חטיבת כפיר, אל״ם ציון רצון
צילום: דובר צה"ל

כמידי שנה, חטיבת כפיר ערכה טקס התייחדות שנתי לזכר 178 חלליה. הטקס נערך באנדרטת החטיבה שבעיר עפולה. בטקס שנערך בשבוע שעבר נכחו סגן הרמטכ״ל אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, מפקד אוגדה 340, תא״ל דוד זיני, מח״ט כפיר, אל״ם ציון רצון, משפחות שכולות ומפקדים בכירים אחרים.
עוד כיבדו בנוכחותם: הרב הראשי לצה״ל, תא״ל הרב אייל קרים, ראש מחלקת נפגעים, אל״ם גוסלין בד, ראש תורת חיל הרגלים וצנחנים, אל״ם שוקי ריבק וראש עיריית עפולה, יצחק מירון.
מפקדי העבר וההווה, חיילים וחיילות התכנסו לרגלי קיר הזיכרון, להעלות את זכרם של חללי החטיבה אשר נקטפו בטרם עת. חטיבת כפיר נלחמת בטרור ועל כן חלליה נפלו בעודם מגנים על הבית. סיפור חייהם של הנופלים, שירותם הצבאי ותרומתם להגנת הארץ הינם חלק מרכזי במורשת החטיבה. מח״ט כפיר, אל״ם ציון רצון: "השנה אנו מציינים שבעים שנה להקמת ישראל וצה״ל. את הזכות להמשיך ולהגן על המדינה מממשת חטיבת כפיר מידי יום ומובילה את הלחימה בטרור, בהגנה ובשמירה על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. חטיבת כפיר לא נוצרה יש מאין, שורשיה בסיירת חרוב ודוכיפת, ביחידת המסתערבים שמשון ובגדודי החרמש. מאז ועד היום, חטיבת כפיר נלחמת בטרור ומגנה על הבית. הקשר המיוחד בין משפחות הנופלים לבין חטיבת כפיר ימשיך להתחזק”, סיכם אל”ם רצון.
בסוף הטקס, שב הדגל והונף בראש התורן יחד עם שירת התקווה.