עפולה: חברי האופוזיציה נעדרו כצעד מחאתי מישיבת המועצה

שבעת חברי המועצה טוענים כי החליטו על הצעד בעקבות שיבוש ההליך הדמוקרטי ברשות והסתרת מידע חיוני על ידי ראש העיר, לדבריהם. בסביבתו של אלקבץ הגיבו לצעד בחריפות ואמרו: "קשה לחברי המועצה לראות כיצד עפולה מתגבשת ומתפתחת והם העדיפו להישאר בבית"

יחסינו לאן? הקרע בין שבעת חברי האופוזיציה בעפולה לקואליציה של ראש העיר אבי אלקבץ מעמיק. אמש, שבעת חברי המועצה, החליטו כצעד מחאתי מופגן להיעדר מהישיבה. לדברי חברים באופוזיציה של העיר הצעד נעשה במחאה על הסתרת מידע חיוני לציבור על ידי אלקבץ. חברי האופוזיציה גם שלחו מכתב לאלקבץ, עם העתק למשרד הפנים, ובו הועלו טענותיהם. לדבריהם, כפי שעולה מהכתוב, מתקיים שיבוש ההליך הדמוקרטי במועצת העיר, הסתרת מידע חיוני, אי מילוי הוראות החוק ופגיעה בעבודתה התקינה של המועצה, תוך זלזול בנבחרי הציבור.
"היעדרות חברי האופוזיציה הינה בעקבות אי כיבוד הוראות החוק….המחייבות את ראש העיר להעלות בסדר היום של ישיבות מועצת העיר את השאילתות וההצעות לסדר אשר הוגשו בפניו", נכתב. בהמשך המכתב, מפורטים מקצת מהנושאים שהובאו בפני ראש העיר וזכו לדברי חברי המועצה להתעלמות מוחלטת ובינהם: בקשה לדיון בהצעה להפחית את הארנונה לעסקים, הצעה לתוספת מלגות לתלמידי העיר, שאילתה בעניין גל חריג של פריצות לכלי רכב בעיר ועוד.
בהודעה רשמית של חברי המועצה באופוזיציה נכתב: "ראש העיר מתנהל בניגוד לפקודת העיריות, ופועל בניגוד גמור לנהלים ובזכות הציבור לדעת מידע חיוני וחשוב על התנהלות העירייה. הוא מזלזל בנבחרים לגיטימיים, המייצגים את האינטרס הציבורי במועצת העיר".

"בניגוד לחברי האופוזיציה אלקבץ פעל לאיחוד כל תושבי עפולה"

גורמים בסביבתו של אבי אלקבץ הגיבו בחריפות להיעדרותם של חברי המועצה ואמרו: ״היה ברור שבשבוע כל כך קשה לאופוזיציה, שבוע בו אבי אלקבץ ביסס את מעמדו כאחד מראשי הערים הטובים בישראל, כאשר בניגוד לחברי האופוזיציה הוא פעל לאיחוד כל תושבי עפולה, יעדרו חברי האופוזיציה מהישיבה החגיגית. קשה להם לראות כיצד עפולה מתגבשת ומתפתחת והם העדיפו להישאר בבית ביחד עם חברת המועצה, שותפתם, אשר ניסתה לגרום לפילוג בעפולה. בכך למעשה הם הסירו את עלה התאנה שבו ניסו להסתיר את הפונים לבית המשפט נגד האירוע לחרדים. עכשיו, ברור לכל מי עמד מאחורי הפנייה״.

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|