עפולה: הורים לראש העיר, יצחק מירון: "מדוע לשנות סדרי עולם?"

זעם גדול בקרב הורי ילדי גן רימון שבעפולה, זאת בעקבות שמועות שבכוונת עיריית עפולה להעביר את הגן לחינוך התורני. לאחרונה שיגרו ההורים מכתב זועם לראש העירייה בו קבלו על המהלך המתגבש וביקשו הבהרות לגבי עתיד ילדיהם. ההורים הביעו מורת רוח מתגובת העירייה המזלזלת, לטענתם, למכתבם. העירייה בתגובה: הבסיס להחלטה היא איכות החינוך. נותר למעלה מחודש עד פתיחת השנה וההורים יעודכנו"

לקראת פתיחת שנת הלימודים בראשון לספטמבר מתחממות הרוחות בקרב הורי הילדים בגן רימון בעפולה לאחר שהתגנבה לאוזנם השמועה על כך שבכוונת העירייה להעביר  את הגן של ילדיהם לחינוך התורני.
לאור זאת התאחדו ההורים ושיגרו מכתב מודאג לראש העירייה יצחק מירון, בו הביעו את חששותיהם מן המהלך ובקשו הבהרות לגבי התנהלות הגן בשנת הלימודים הבאה.

במכתבם אל ראש העיר, מלבד התהיות שהועלו בו לרגל ההחלטה המתגבשת, ביקשו ההורים לדעת האם המהלך נובע משיקול פוליטי או שיקול מקצועי וענייני ובקשו בנוסף לדעת מה יעלה בגורל ילדיהם בשנת הלימודים הבאה, האם יפוזרו בין גני הילדים בעיר או שמא יישארו כמיעוט.
תהיה נוספת שעולה מן המכתב היא השאלה מדוע אין העירייה פותחת גן תורני באחד מתשעת הגנים החדשים אותם חנכה העירייה רק לאחרונה והכריזה על כך בקול חגיגי בדף פייסבוק הרשמי של העירייה? מדוע לפרק גן קיים עם כל המשמעויות החברתיות והפדגוגיות תוהים ההורים.
אחת מהסיבות העיקריות, אותה מציינים ההורים, להתנגדות למהלך במידה ויקרה, היא מיקומו המרכזי המוכר והנוח של גן רימון להורים, שמרביתם עובדים וחלקם אינם מחזיק ברכב וגרים בקרבת הגן, דבר המקל מאוד על התנהלותם היומיומית.

"מדוע לשנות סדרי עולם?" לשון מכתב הפנייה לראש העיר, "האם נשקלה התוצאה הפדגוגית של העברת הגן לגרעין התורני? האם ילדינו יופרדו מחבריהם ויצטרכו בעקבות החלטה זרה לחוות מעבר נוסף לגן חדש, ללא חברים, למקום אחר?"

במכתבם, פנו ההורים למירון בבקשה לא לתת יד ל-"ביריונות תורנית-פוליטית" כהגדרתם על מנת לא לגרום עוול ופגיעה חינוכית לילדים ופגיעה בהורים.

יש לציין כי במכתב הפנייה הקפידו ההורים והדגישו כי הם מכבדים מאד את הגרעין התורני אך יחד עם זאת הם באים מרקע שונה ולא רוצים שילדיהם יקבלו חינוך בעל אופי אחר.

את המכתב למירון חתמו ההורים בהבעת מורת הרוח מתגובת העירייה:  "כשפנינו לאנשי העירייה, לא ניתנה תגובה הולמת, אלא ניתנו המון תשובות מתחמקות ולא ברורות. מדובר על עתיד ילידנו ואנו מבקשים לארגן אסיפת הורים יחד עם נציגי העירייה, בכדי להעניק הסברים על עתיד הגן ובכדי לשמוע את ההורים המודאגים".

• העירייה בתגובה: "השיבוץ נמצא בבדיקה. הבסיס לקבלת ההחלטה היא איכות החינוך וטובת הילדים"

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: השיבוץ לגני הילדים המגדריים נמצא בבדיקה יסודית במינהל החינוך העירוני. עם סיום הבדיקה, נודיע להורים על החלטתנו. יודגש כי שהבסיס לקבלת החלטה זו כמו גם החלטות אחרות במינהל החינוך, היא איכות החינוך וטובת הילדים בלבד ובהתבסס על קריטריונים מובנים ידועים ושקופים לכל. יובהר כי עד פתיחת שנה"ל נותר למעלה מחודש ומינהל החינוך יעדכן, כאמור, את ההורים".