עפולה במקום ה-20 בדירוג היציבות הפיננסית של הרשויות בישראל

יש לציין כי הדרוג השנה עדיין מתבסס על הפעילות של ראשי העיר היוצאים, וביצועיהם של ראשי וראשות העיר החדשות יבואו לידי ביטוי רק בדירוגים של השנים הבאות

העיר עפולה ממוקמת במקום העשרים בדירוג היציבות הפיננסית של העיריות (הדרוג נערך בקרב הערים הגדולות מעל 40,000 תושבים), כך עולה מדרוג הרשויות שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode  לשנת 2019. בשנה שעברה דורגה העיר במקום ה-20. יש לציין כי הדרוג השנה עדיין מתבסס על הפעילות של ראשי העיר היוצאים, וביצועיהם של ראשי וראשות העיר החדשות יבואו לידי ביטוי רק בדירוגים של השנים הבאות.

נצרת עילית שדורגה במקום ה-28 בשנה אשתקד, מדורגת השנה במקום ה-31. כפר תבור טיפסה שלושה מקומות בדירוג המועצות המקומיות מ-26 ל-23, ורמת ישי זינקה מ-74 ל-35. דירוג היציבות פיננסית של העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות בישראל מתבצע זו השנה 13 ברציפות והוא משקלל בתוכו מספר מרכיבים כגון ניהול נכון של תקציב, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים ועוד משתנים רבים. במקום הראשון העיר הרצליה, בשני רמת השרון ובשלישי חולון.

הדרוג מצביע גם השנה על כך שדירוג סוציואקונומי (שמופק ע״י הלמ״ס) גבוה של תושבים בעיר לאו דווקא מעיד על היציבות הפיננסית שלה. יצוין שהדירוג הסוציו אקונומי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מבדיל בין האוכלוסיות חזקות לבין החלשות ובוחן בין היתר ההכנסה הממוצעת לנפש, רמת המינוע, אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז הסטודנטים, אחוז דורשי עבודה, יחס תלות ואחוז ומקבלי גמלה להבטחת הכנסה.

לדברי תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi, אנחנו רואים גם השנה שאין קשר מובהק בין הדרוג הסוציואקונומי של תושבי העיר לבין היציבות  הפיננסית של עיר. היציבות הפיננסית הינה נגזרת גם של ניהול נכון ויעיל ולכן לראש העיר המכהן השפעה רבה על מיקומה בדירוג.
במסגרת דירוג היציבות הפיננסית פרסמה CofaceBdi גם את יחס גביה לסך הגביה, המדרג את היכולת של העיריות והמועצות המקומיות לגבות התשלומים שלהן מהתושבים. יחס הגביה משקף את יעילות הגביה של הרשות.