עמק יזרעאל: "שרים לזכרם" זוכרים את חללי העמק

ערב "שרים לזכרם" במועצה האזורית עמק יזרעאל התקיים במעמד ראש המועצה, אייל בצר, המשפחות השכולות ותושבי העמק. במהלך הערב סיפרו אחים והורים שכולים על יקיריהם וסולני העמק שרו שירי זיכרון בשיתוף הקהל. בערב נכחו משפחות שכולות – הורים, אלמנות, יתומים ואחים שכולים, תושבי העמק ועובדי המועצה האזורית עמק יזרעאל

'שרים לזכרם', ערב הזיכרון השנתי לחללי צה"ל ופעולות האיבה בעמק, התקיים אמש באולם התרבות האזורי ביפעת. בערב נשאו דברים על יקיריהם, אורית בר שירה מכפר יהושע, על אחיה צחי ברקאי, עפרה פיגה גרשטיין, על אחיה, תת אלוף ארז גרשטיין ממושב היוגב, נאוה ענברי על אחיה דן שיצר מבית שערים ויוסי הדסי על בנו, יונתן הדסי, מקיבוץ מרחביה. בערב הפליאו בשירה ונגינה ההרכב המוסיקלי של ליאורה בלוך: אייל מלכינסון – צ'לו, אפרת תענך  – חליל, סוף סלע – קלידים, אהוד גולדיק – כלי נשיפה.

עם זמרים מרחבי העמק: מעין שלומי, טל מלכינסון, מיכה להמן, ניר תמיר, דור אררט, עמית בכר, רומי אורן, איילת מינקובסקי, אריה יעקובסון, חדוה מלר-ברזילי, גאיה חן, דליה שלומי. במבואת האולם הוצבה פינת ההנצחה לזכרם של הבנים הנופלים. הערב הנו הפקה משותפת של דליה שלומי, אלמנתו של הטייס רוני שלומי ז"ל ומחלקת התרבות במועצה.

אייל בצר על במת האירוע
אייל בצר על במת האירוע

ראש המועצה האזורית, אייל בצר אמר: "בקהל הרב שנאסף פה היום, ובמשפחות רבות אחרות; אם לא במשפחה הקרובה, במשפחה המורחבת, או בחברים, במכרים ובמשפחה שלי, הייתה נוכחות מתמדת של האובדן. סבתא שלי, שפרה לבית שטורמן, שכלה את אחיה חיים שטורמן. לימים, בנו משה שטורמן נהרג במלחמת השחרור, ונכדיו חיים שטורמן ואמיר ברין נהרגו בפעולות מבצעיות בצה"ל. כעבור פחות מחמש שנים ממות אחיה, נהרג בנה של סבתא- משה בצר, אח של אבא שלי.
כל חיינו שמענו על משה. אחיו ואחיותיו קראו לבניהם על שמו – כמו אחי משה (מוקי). משה היה איש ספר, מדריך ומנהיג, עד היום אני מקבל הדים לאישיותו. אולי ניתן לראות בכך פרשנות חדשה לאמרה המקובלת "תהא נשמתך צרורה בצרור החיים". השם, המייצג את האדם ונשמתו, נשמר וחי בנושאים אותו."