עמק יזרעאל: פרס הצגת השנה לנוער ולילדים, הוענק להצגה "לפתוח את הקופסא"

ההצגה בהפקת תיאטרון המלה בהרדוף נבחרה בטקס פרסי הבמה לתיאטרון ונוער

קורת נחת לתיאטרון מלה בקיבוץ הרדוף, שההצגה בהפקת התיאטרון נבחרה להצגת השנה בטקס פרסי הבמה לתאטרון ילדים ונוער, "פסטיבל חלום של תיאטרון" שהתקיים בתיאטרון הלאומי הבימה.
הטקס מהווה את סיום התחרות של כלל תיאטרוני הילדים והנוער בארץ, במהלכו הוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות.
בין זוכי פרסי התיאטרון לילדים ונוער, בתואר הצגת השנה רב תחומית, נבחרה  – "לפתוח את הקופסא" של תיאטרון המילה מהרדוף.
רועי בירן, מתיאטרון המלה, אמר השבוע: "תיאטרון המלה מופיע ברחבי הארץ עם עם הצגות הילדים שלו כבר עשר שנים ומוכיח הלכה למעשה שאפשר וכדאי ליצור הצגות תיאטרון איכותיות בפריפריה. נשמח להגיע עם הצגותינו לכל יישובי המועצה , קהל הבית שלנו. אנחנו מודים למחלקת התרבות במועצה על התמיכה והפרגון לאורך השנים."

עלילת ההצגה, מספרת  על שני ליצנים – קרש ושטות, עובדים במפעל אריזה שכל תפקידם הוא לארוז, לסגור ולחתום קופסאות קרטון. שטות, הסקרן מבין שניהם לא מצליח להתגבר על סקרנותו, פותח קופסת קרטון גדולה וקופץ לתוכה. מכאן יוצאים השניים למסע פנטסטי בעולמות אליהם מגיע רק מי שמעז לפתוח קופסאות. הם מגיעים לארמון מסתורי, לאפריקה ולמצולות הים, נחלצים מסכנות, שרים , צוחקים ומתרגשים.
בסוף הסיפור חוזריםהשנייםהביתה שונים משהיו כאשר יצאו למסע.


תיאטרון המלה פועל מזה כשמונה שנים בקיבוץ הרדוף שבגליל התחתון. שחקני התיאטרון חיים בהרדוף וסביבתה ועובדים בתיאטרון. בנוסף למשחק הם עוסקים בהוראת דרמה ,בימוי ותרפיה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בפסטיבל הצגות הילדים "חלום של תיאטרון" השתתפו השנה 35 הצגות ילדים ונוער של 17 תיאטרוני ילדים, גדולים וקטנים, כמו גם של יוצרים עצמאיים ותיאטרוני בובות. במהלך ימי הפסטיבל שנמשך כשבועיים, צפו בשלל ההצגות למעלה מעשרת אלפים צופים בגילאים שונים. הפסטיבל מתקיים זו השנה החמישית על ידי אסיטז' ישראל – המרכז הבינלאומי לתיאטרוני ילדים ונוער, בתמיכת משרד התרבות והספורט ובשיתוף התיאטרון הלאומי הבימה. בסיום הפסטיבל מתקיים טקס הענקת הפרסים, המסכמים עונה גדושה של יצירה תיאטרונית מגוונת, ברמה אמנותית גבוהה הקשובה לעולמם של הילדים ומביאה להם חוויה של תיאטרון איכותי.

 

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|