עמק יזרעאל מציג: ברודווי זה כאן

בצר: "עשייה אמנותית היא עשייה מיוחדת, שיוצאת מהלב, ומעניקה רבדים של עומק, רגישות ונקודת מבט שונה על העולם". צילום: ענת חרמוני

בעמק יזרעאל התקיימו ערבי הפקות התיאטרון של 25 תלמידי י"ב ממגמת התיאטרון של בית הספר "העמק המערבי" ו- 12 תלמידי י"ב ממגמת התיאטרון של בית הספר "ויצ"ו נהלל". ההצגות הן למעשה בחינת הבגרות המעשית של תלמידי המגמות, שגם אחראים על כל הבט בהפקה. לכל תלמיד יש תפקיד משחקי (דמות במחזה) ותפקיד הפקתי (בימאי, מפיק, מעצב סאונד, מעצב תפאורה, תלבושות וכו') עליהם הם נבחנים בבחינת בגרות מעשית.

תלמידי "העמק המערבי" העלו ארבע הפקות שונות:
"ראש משוגע", "המוגבלים", "עיתונאי על תנאי" ו-"שיקאגו". תהליך העבודה החל כשהתלמידים ניסחו שאלה משמעותית אותה מעניין אותם לשאול באמצעות ההצגה שיעלו. הם חיפשו ומצאו מחזה דרכו ישאלו את השאלה, מצאו מקורות השראה שונים, והחלו מסע שלם של חקר ויצירה, תוך עבודה עצמאית ומעמיקה בליווי והכוונת מורות המגמה- נגה זק ושיר דהן.

תלמידי "ויצ"ו נהלל" העלו 2 הפקות שונות: "מיץ מיץ לימונדה" ו-"הרדופים". התלמידים לא עשו לעצמם חיים קלים כשבחרו השנה שתי הצגות מאוד מורכבות עם אמירה נוקבת על החברה בה הם חיים. הנושאים שהוצגו פותחים חלון לסוגיות ולבעיות הבוערות בחיי התלמידים כמתבגרים. את ההצגות יצרו עצמאית תלמידי המגמה בליווי והכוונה של מורת המגמה- רוני כהן.

ראש המועצה, אייל בצר, ברך את התלמידים ואמר: "אחרי תהליך מעמיק של יותר מחצי שנה, יצרתם באופן עצמאי את ההצגות בליווי והכוונת המורות שלכם. עשייה אמנותית היא עשייה מיוחדת, שיוצאת מהלב, ומעניקה רבדים של עומק, רגישות ונקודת מבט שונה על העולם".