עמק יזרעאל: הראלי היזרעאלי כבש את העמק

לאחר ההצלחה של הראלי הראשון שהתקיים בשנה שעברה, התחרו השנה 8 צוותים (כפול משנה שעברה) ומספר המשתתפים והמעודדים האמיר אף הוא. חגיגה על גלגלים בעמק יזרעאל. צילומים: נתנאל גדעוניצ'יז צילום

חגיגה על גלגלים: בשדות אלונים סמוך לצומת השומרים, התקיים זו השנה השנייה אירוע היזרע-ראלי שהפיקה מחלקת הנוער של המועצה האזורית עמק יזרעאל. באירוע השתתפו 8 צוותי נוער בכיתות ט'-י"ב מיישובי העמק: אלון הגליל, שמשית, גבת, גזית, כפר יהושע ורם-און, אשר עמלו במהלך החודשיים האחרונים על בניית רכבי קרטינג מגניבים ללא מנוע, המונעים בכוח הגרביטציה והזרוע. הצוותים התחרו במגוון מקצים מקוריים ומאתגרים אשר איתגרו את הצוות והרכב לקצה גבול היכולת ולפעמים גם מעבר.

השנה, בלטה במיוחד רמת הנחישות של הצוותים. להצליח לסיים את המירוץ על כל ארבעת הגלגלים הייתה לעתים משימה כמעט בלתי אפשרית הודות למקצים המאתגרים, שללא ספק הציבו למתחרים רף גבוה, גלגלים שקרסו, מערכות היגוי שנשברו, ואפילו התהפכויות, כל אלו רק דרבנו את הצוותים שמיהרו לתקן את הרכבים כמה שיותר מהר בעמדה הטכנית ולשלוף את הרתכות וכלי העבודה. ואכן, כל הצוותים הצליחו להגיע לקו הסיום, למרות התקלות.

הפרויקט החל לפני כחודשיים במפגש חשיפה והיכרות באירוח של קבוצת פורמולה טכניון (SAE), אשר בונה רכב פורמולה אמתי לתחרות בין לאומית של סטודנטים.

המתחרים על קו הזינוק
המתחרים על קו הזינוק

 

במפגש, הצוותים נחשפו לתקנון התחרות, הכירו אחד את השני והבינו כי מצופה מהם רמה גבוהה של אחריות, תכנון וביצוע.בהמשך, הגיעו הצוותים למפגש נוסף במוסך הסוללים, שם הם למדו על מערכות הרכב השונות וכיצד לפתור בעיות בהן הם נתקלים בעת בניית הרכבים. הדרישות היו גבוהות: בניה מחומרים ממוחזרים, התייחסות לעלות התיאורטית של חלקי הרכב השונים, אסתטיקה, בטיחות, מקוריות ועוד, כל אלו היוו חלק משמעותי בדירוג הסופי של המרוץ. לכל צוות שובץ מנחה מקצועי, אנשים ידועים מעולם המוטוריקה וההנדסה, אתו הוא נפגשו מספר פעמים על מנת לייצר תהליך נכון ומקצועי של הבניה האירוע עצמו התנהל כמרוץ ראלי לכל דבר. בדיקות טכניות, תצוגה של רכבי מרוץ אמיתיים, אטרקציות לקהל ועוד. הצוותים נתנו פייט אמיתי, והאדרנלין חגג.

בימים אלו, בהם הנוער עסוק מאוד ברשתות החברתיות ובעולם הווירטואלי, כיף לראות שבני נוער לומדים ומשקיעים מאמץ כדי לבנות וליצור בעבודת צוות, ולהגיע לכדי תוצאה מרשימה בתום תקופה של עבודה קשה.

 

הרבה אקשן במהלך התחרות
הרבה אקשן במהלך התחרות

הארוע היה מיקצועי ומוצלח בזכות  צוות המתנדבים של מנחים מקצועיים ושופטים אשר תרמו תרומה משמעותית לאופי האירוע המיוחד, ביניהם: עידו לוריה מבית שערים (סדנת ארמדילו), נמרוד מלר מכפר יהושע (אתר ג'יפולוג), הלל סגל מכפר תבור (ליוגב), נועם היימן משמשית (באחה ישראל), גיל מילול מהסוללים (מוסך הסוללים), שחף בן צבי מתל עדשים (מהנדס, ניהל את קבוצת הפורמולה של אונ' ת"א), רני דקל (מהנדס, שותף בקבוצת הפורמולה של הטכניון), נועם בדש מאלון הגליל (עובד בתחום הרכב), זיו דמטר, ליאור ארזי מרם-און, עמית צידקיאלי מכפר ברוך, ומוני אורבך. וכן את יבגני מקבוצת פורמולה טכניון וטל ווינברג שסיפקו את הכלים לתצוגת הרכבים המרשימה.

בתום ערב מהנה ומלא בהתרגשות, לאחר שיקלול כל התוצאות התכנסו כולם לטקס שבו הוכרזו המנצחים: במקצה המחזור-צוות פרארי רושה- מאלון הגליל. במקצה הסטאטי-צוות רם און-ממושב רם-און.

במקצים הדינמיים-צוות המנפיצים מגזית-מקיבוץ גזית.

ובמקצים המשוקללים: את המקום הראשון כבש הצוות חצי קלאץ' מאלון הגליל, במקום השני-צוות כפרארי-כפר יהושע, ובמקום השלישי-צוות רם-און.  במחלקת הנוער סיימו את האירוע בשביעות רצון רבה וכבר מתכוננים לשנה הבאה.