עמק יזרעאל: "בום אלכוהולי"

בעמק יזרעאל ציינו שנה שנייה לפעילות הרב תחומית – "בום אלכוהולי" שכוללת שלושה שבועות של פעילויות בבתי הספר ובמסגרות הנוער וכוללות בין היתר מפגשי הורים וילדים בנושא אלכוהול, הסיכונים בשתיית אלכוהול ומניעה. הצגות, סדנאות, מופעים ומעגלי שיח בנושא צילום ישראל פרץ.

מאות בני נוער, הורים ותלמידים מהעמק השתתפו בפעילויות מגוונות במסגרת פרוייקט "בום אלכוהולי" אותו מקיימת המועצה זו השנה השנייה – במטרה להעלות לסדר היום את נושא צריכת האלכוהול בקרב בני הנוער, הסיכונים וההתמודדות המערכתית והמשפחתית עם הנושא.

למה בני נוער שותים אלכוהול? מה ההשלכות? מה היקף התופעה? האם יש דרכי התמודדות אפקטיביות? מה תפקיד ההורים? מה תפקיד המחנכים? מה תפקידי הקהילה? מה תפקיד הנוער?
עם שאלות אלו ועוד, התמודדו השבוע בני נוער, הורים, מחנכים וקהילות בעמק יזרעאל במסגרת שבוע מרוכז בו עסקו בלמידה, בשאלות הבוחנות את מימדי התופעה, הדרכים להתמודד איתה וגישתם של בני הנוער, ההורים והקהילות בטיפול בתופעה.

אייל בצר במפגש של הורים בנושא האלכוהול
אייל בצר במפגש של הורים בנושא האלכוהול

במסגרת שבוע בום אלכוהולי, המתקיים זו השנה השנייה בהובלה של מוא"ז יזרעאל בשיתוף הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול, עיר ללא אלימות ומחלקת הנוער, נערכו במוקדים מרכזיים ברחבי המועצה הצגות, סדנאות, הרצאות של טובי המומחים בתחום, שיח פתוח ושולחנות עגולים של בני נוער, הכל במטרה להעלות את המודעות של כל הנוגעים בדבר  ולחשוב על דרכי התמודדות . השבוע המרוכז נוצר על מנת לעסוק בסוגייה וללמוד מה הצרכים שעולים מהשטח ומכך לגזור את התכנית השנתית.

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, התייחס לפעילות ואמר: "סוגיית שתיית האלכוהול בקרב בני נוער מטרידה אותנו , חשוב לנו להעלות את המודעות לעניין בכל דרך על מנת לשמור על הנוער האיכותי שלנו. כדי לקחת אחריות משותפת בהתמודדות ולמצוא דרכי פעולה אפקטיביות הפעילויות נערכות בשילוב  המערכות הפורמליות והבלתי פורמליות – הנוער והמבוגרים, הכל בכדי להגדיל את מעגל השותפים כפי שאנחנו נוהגים בתחומים נוספים" .