עמק המעיינות: עשרות אלפי מטיילים ביקרו בחוה"מ פסח

יממה לאחר שהסתיימו אירועי חוה"מ פסח בעמק המעיינות ישבו התיירנים לסיכומי ביניים אשר מראים עלייה חדה במספר המבקרים בעמק במהלך חול המועד פסח השנה לעומת השנים שעברו.

עשרות אלפי מטיילים גדשו גם הפסח הזה את אתרי התיירות והמרחבים הפתוחים באזור מוא"ז עמק המעיינות. על פי נתוני אתרי התיירות נרשם עלייה חדה במספר המבקרים. בנוסף אליהם, יש להוסיף את אלפים שטיילו במקטעי שביל עמק המעיינות, הקימו אוהלים לצד מעיינות בעמק ובילו במרחבים הפתוחים. הכבישים המלאים והתנועה הרבה הורגשה בעמק ובהר והעידה על ריבוי המטיילים.
אסנת בצר מנהלת פיתוח התיירות: "כבר לפני שלושה שבועות החלו להגיע פניות למוקד המועצה עם בקשות להמלצות על סיורים, אפשרויות לינה ואירועים. עם תחילת החג כבר לא נותרו חדרים פנויים בכל רחבי העמק, וידיהם של התיירנים היו מלאות בעבודה מבורכת. שיתוף הפעולה של העוסקים בכל ענפי התיירות עם פעולות שיווק ויחסי ציבור, וכן מתן שירותים איכותיים מביאים את המטיילים הרבים לחזור שוב ושוב אל האתרים, אל הלינות ואל המעיינות הרבים הפזורים בעמק."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יהודה כרמי – מנהל גן השלושה מוסיף: "בגן השלושה הייתה עלייה של כ– 36% במספר המבקרים בפסח השנה, לעומת השנה שעברה. במהלך ימי חול המועד התקיים כנס של להטוטנים, שמתקיים כבר למעלה מ– 20 שנה בגן ובכל שנה מצטרפים עוד ועוד משתתפים. הכנס הוא מעין מחנה עם אוירה מאד מיוחדת של משפחות כשהילדים משתתפים בסדנאות ולומדים ממיטב המורים בתחום. כמו כן, התקיימה השנה צעדת נכי צה"ל ובני משפחותיהם, שבצד הצעדה המתקיימת בפארק המעיינות, קיימו הפנינג צבעוני בגן השלושה. גם בפארק המעיינות היה גידול של כ– 20% במספר המבקרים. המוני מבקרים גדשו את המעיינות ואת השבילים שביניהם , חלק ברגל  ואחרים באופניים וברכבים חשמליים. המבקרים נהנו ממזג אוויר נפלא. משטרת בית שאן התגייסה לעזרה ועשתה סדר בכבישים המובילים לפארק ולגן השלושה ובמבואה של פארק המעיינות נפתחה תחנת מידע שאוישה ע"י מדריכים מקק"ל ורט"ג , שענו לפניותיהם הרבות של המטיילים."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בין יתר האירועים שהתקיימו במהלך החג, התקיימה 'צעדת השחר' במנחמיה לזכרו של רס"ן שחר בן ישי המתקיימת מדי שנה בא' חוה"מ פסח כשרבים מתושבי המושבה הוותיקה, חברים, בני משפחה ומטיילים צועדים במושבה היפהפייה ולאורכו של נהר הירדן הזורם בקרבת מקום. השנה "נפגשים בשביל ישראל"- המסע הרגלי המתקיים מדי חוה"מ פסח לאורך שביל ישראל, לזכר הנופלים במערכות ישראל ופיגועי הטרור, צעד במשך שלושה ימים במקטעי שביל עמק המעיינות, כאשר רבים מתושבי העמק לקחו חלק במסע שעבר במקומות כמו בית הכנסת העתיק במעוז חיים, קניון הבזלת, כוכב הירדן, גשר, עין צמד, נחל תבור ועוד.
ממוא"ז עמק המעיינות נמסר כי עם סיום אירועי פסח מתכוננים התיירנים במועצה לחופשה הבאה שתחל כבר בסוף השבוע הבא עם אירועי יום העצמאות, ומיד לאחריה שבועות, הקיץ והחופש הגדול.