עמק המעיינות: נחנכה שכונה חדשה בעין הנצי"ב

בשכונה החדשה ייבנו בסה"כ 77 בתים כאשר בסיום שלב א' יאוכלסו 27 בתים, כאשר בשמונה מתוכם כבר גרים. בשכונה החדשה ייושם מודול מיוחד של אכלוס- תקופת הסתגלות בסופה מתקבלת החלטה על רכישה והשתקעות בישוב. צילום הינדא גלסנר

השכונה החדשה בעין הנצי"ב- 'שכונת השדה', החלה את צעדיה לפני כעשר שנים, בתחילה עם 18 מגרשים בהם מתגוררים כיום משפחות חברי הישוב. בשלב מאוחר יותר תוכננה תב"ע עם תכנית לפיתוח ל- 77 מגרשים בביצוע החברה הכלכלית. מתוכם הוכשרו בשלב א' 27 מגרשים. כאשר במסגרת הפיתוח הנוכחי בוצעו תשתיות מים, ביוב, חשמל, תאורה ציבורית וחלק מהשבילים, ובשטח אפשר לראות כבר שמונה בתים חדשים ואף התחלה של גינות ביתיות.
התקציב הכולל של הפרויקט הוא כתשעה מיליון ₪ והוא בוצע בתמיכת משרד הבינוי והשיכון וקיבוץ עין הנצי"ב.
בתי האגודה אשר נבנו בשכונה הם במסגרת מודל מיוחד של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון, והינם פתרון המאפשר למשפחות לרכוש בית בישובים בהם הן חפצות להתגורר לאחר תקופת הסתגלות שבה מתגוררים בשכירות ומגבשים החלטה לגבי המשך עתידם ביישוב.

הבתים החדשים בשכונה הנבנית
הבתים החדשים בשכונה 'שדה'

במועצה האזורית עמק המעיינות בירכו את קהילת עין הנצי"ב ואמרו: "תנופת הפיתוח והצמיחה בעין הנציב היא מודל לכל מה שמתרחש בעמק. משפחות צעירות חדשות רבות שבונות את ביתן, ביקוש לקליטה בישובים והמוני ילדים אשר גודשים את המדשאות והשבילים ואת מוסדות החינוך. יש כאן אווירה של התחדשות. אנו מברכים את קהילת עין הנצי"ב ושמחים להיות שותפים לתהליך, לפיתוח ולבנייה."
נמרוד מדר מנהל הקהילה בעין הנצי"ב אמר: "כשביקשנו לקבוע תאריך לטקס, שאל אותי החבר גדעון ישראלי – מקדם ההתיישבות בעמק, למה צריך טקס ? תשובתי הייתה – "בשביל לעצור רגע ולומר תודה לכל אותם אנשים שבלעדיהם הפרויקט המבורך הזה לא היה קורם עור וגידים."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


נמרוד המשיך ואמר: "תודה גדולה לכל המעורבים בפרוייקט. היה תענוג לעבוד אתכם. אני חושב שיחד יצרנו פה תשתית מצויינת לקליטה, ואם נמשיך בסטנדרט שנקבע, תהיה פה שכונה יפהפיה כשברקע הגלבוע. שכונה בקיבוץ עין הנצי"ב ההולך וצומח , הולך ומתחדש. עוד עבודה רבה לפנינו, אך הדרך סלולה והולכים אנו בה יחדיו כשהחזון ברור, האופק לפנינו והשמיים הם הגבול."
הרב יצחק בן דוד, רב הישוב אמר: "שכונת 'השדה' וכל התהליכים שקדמו לה ואפשרו את ההתקדמות שלה הם בדיוק התהליכים שבהם אפשר לומר: כבר בנינו בית והתבססנו, אבל יצאנו לבנייה של משהו חדש. כעת עלינו להיפתח לאנשים חדשים ואוכלוסיות חדשות ולקבל אנשים שירצו לחיות כאן ולבנות כאן את ביתם. אני מברך את תושבי השכונה חדשה וכל אנשי עין הנצי"ב."