עמי אסייג: האיש הנכון במקום הנכון

אחרי שנים של עשייה במחלקת הנוער, בשנה האחרונה הפך עמי אסייג גם לאיש הדומיננטי בקבוצה הבוגרת כשהוא ממלא את תפקיד המנכ"ל: הוא מורשה חתימה, אחראי על בניית התקציב, מגייס ספונסרים ומטפל בעניינים האדמיניסטרטיביים. ולמרות הכל, הוא מעדיף להישאר מחוץ לאור הזרקורים. צילום: שיר רותם

בהפועל עפולה היו בשנים האחרונות לא מעט אנשים חזקים ומשפיעים. חלקם-כמו הנשיא ששי יעקב, היו"ר דני אסולין והמנכ"ל לשעבר תומר רחמים-מוכרים מאוד לציבור האוהדים. אחרים, דוגמת עמי אסייג, כמעט ולא שמעו עליהם או דובר עליהם בתקשורת. בשנתיים האחרונות, לצד עבודתו כמנהל אדמיניסטרטיבי במחלקת הנוער, הפך עמי אסייג לאחד האנשים הדומיננטיים והמשמעותיים בקבוצה הבוגרת של המועדון. כיום, כל מה שקורה בקבוצה הבוגרת עובר דרך עמי אסייג", כך מעידים גורמים במועדון, "עמי טיפל בנושא של גמר חשבון מול השחקנים שעזבו, הוא בנה את התקציב של עונה הקרובה, הוא סוגר את החוזים וגם סגר את פרטי מחנה אימונים בסרביה".

ממשיך לנהל את מחלקת הנוער 

אסייג, 58, שממלא את תפקיד ראש ענף גבייה ואכיפה במע"מ, בנה את המוניטין שלו בכדורגל כבר לפני הרבה שנים. למעלה מעשור הוא עובד במחלקת הנוער של הפועל עפולה, שם הוא משמש כמנהל אדמיניסטרטיבי, תפקיד שאותו ממלא עד היום. הווה אומר-טיפול בתקציב המועדון מול המתנ"ס, רכישת ציוד למחלקה, רישום השחקנים בהתאחדות, טיפול בשכר המאמנים ובעצם כל הדברים הקטנים מסביב. חשוב לציין כי לקבוצה הבוגרת הוא הגיע בעל כורחו. לפני כשנתיים לאחר שמנכ"ל הפועל עפולה דאז תומר רחמים הודיע על עזיבתו, היו"ר דני אסולין פנה לאסייג וביקש ממנו להיכנס לתפקיד. אסייג, על אף עיסוקיו הרבים במסגרת עבודתו במחלקת הנוער ולמרות החוסר התלהבות שהוצע לו מהתפקיד, הסכים בסופו של דבר להיכנס לקלחת של הבוגרים בהתנדבות ועושה רושם שהוא נשאב די מהר פנימה.
בשנה שעברה הוא קיבל סיוע מהמנכ"ל הקודם בתפקיד תומר רחמים, שגם בימים אלה ממשיך לתמוך ולסייע לקבוצה מבחוץ כמעט בכל דבר שמבקשים ממנו. בתקופה האחרונה ובמיוחד לקראת העונה שבפתח, כך אומרים במועדון, אסייג כבר נכנס חזק מאוד לעניינים, וכאמור הפך לאחד האנשים הדומיננטיים במועדון.
"אין הרבה אנשים כמו עמי", כך פוסק מנהל הקבוצה מומי כהן שעובד לצידו של אסייג ומעניק לשחקנים את כל התנאים הנדרשים בכדי שירגישו שהם נמצאים בבית חם. "הוא הלב של הקבוצה. זה איש עבודה צנוע שלא אוהב להיות באור הזרקורים ומקפיד להישאר מאחורי הקלעים. הוא תורם המון למועדון. בתקופה הזו של העונה הוא עובד סביב השעון, ואפשר לומר בהיקף של משרה מלאה".  

עמי אסייג ואופיר חיים מאמן הפועל עפולה
עמי אסייג ואופיר חיים מאמן הפועל עפולה

"עמי הוא נכס לכדורגל בעפולה"

היו"ר דני אסולין, שמעריך מאוד את פועלו של עמי אסייג למען הכדורגל בעפולה, משתפך במחמאות. "עמי הוא נכנס לכדורגל בעפולה", מפרגן אסולין, "אני מכיר עמי כבר הרבה מאוד שנים. אני זוכר שלפני יותר מ-20 שנה צירפתי אותו לטורניר קבוצת הנערים שלנו בשבדיה יחד עם משה גבאי. עמי עושה פה עבודת קודש. אחד שמשקיע את כל כולו במועדון, בצניעות ובלי יותר מדי פרסומים. אחד שרק צריך לחזק אותו. הלוואי ויהיו עוד אנשים כמוהו בעפולה שמוכנים לתת מעצמם בהתנדבות. היום עמי הוא מאוד בורג מאוד משמעותי בתהליך הבנייה של הקבוצה, הוא מנכ"ל הקבוצה וגם מורשה חתימה".
גם נשיא המועדון ששי יעקב ממשיך להרעיף עליו שבחים: "עמי אסייג הוא מקצוען. איש אמין. הוא מייצר ערך מוסף גדול למועדון. אין ספק שזה האיש הנכון, במקום הנכון".