על הנסים ועל הנפלאות

אליאור בטיטו קיבל לידיו את בית הספר "מעלות נסים" הוותיק בעפולה עילית וחולל בו מהפכה תוך שנתיים: מספר התלמידים עלה ב-25 אחוזים, בית הספר מותג מחדש כמרכז אדריכלות והצוות הצעיר שבנה סביבו הכניס שיטות הוראה ולימוד חדשות בליווי יחס אישי. בטיטו: "זכינו באמון מחודש נוכח שיתוף פעולה מצוין בין ההורים, הקהילה, עיריית עפולה ומשרד החינוך"

לפני שנתיים הכל נראה אחרת. בית הספר הממלכתי-דתי "מעלות נסים", אחד הוותיקים בעיר, סבל מירידה במעמדו אחרי שנים שבהן גידל דורות של ילדים שנשאו את שמו למרחוק. אלא שאז מונה אליאור בטיטו למנהל, והאמון במערכת כולה חזר הודות לצעדים מרחיקי לכת ששינו את התמונה כולה. את השנה הנוכחית כבר יפתחו 105 תלמידם לעומת 84 לפני שנתיים, וגם כיתה א' רושמת שיא עם 29 נרשמים – הגבוה ביותר בשכונת עפולה עילית. בטיטו הבין מתחילת הדרך את הבעיות שעמדו בפניו. הוא הקים צוות צעיר שממוצע הגילאים שלו עומד על 35 ומחובר היטב לעיר עפולה כולה, מיתג את בית הספר כמרכז לאדריכלות המטפחת מיומנויות בקרב התלמידים במרחב הבין אישי ומרחב הלמידה, והחל לעבוד על בניית אמון מחודש בין הציבור לבין המוסד הוותיק. כך, למשל, עם בואו היו בבית הספר שלושה תלמידים בלבד מהעיר התחתית. כיום, עומד מספרם על 19 מהעיר התחתית ומשכונת רובע יזרעאל. "בית הספר עובר מתיחת פנים מכל הבחינות ורוכש את אמון הקהילה באופן מוכח ובצדק", אומר המנהל בטיטו. "זאת הודות לעשייה רבה ושיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם ההורים, הקהילה, עיריית עפולה ומשרד החינוך. אנו מקבלים את כולם באהבה ובסבר פנים יפות ללא הבדל ושוני, ומחנכים את ילדינו על ערכי היהדות והחברה בישראל מתוך אהבה וקירוב לבבות. הצמיחה בבית הספר  מורגשת ונשמעת היטב על מפת החינוך בעיר עפולה. אנו גאים על כך מאוד ומאמינים שזו רק ההתחלה".

בית הספר "מעלות"
"אנו מקבלים את כולם באהבה." בית הספר מעלות

משדרגים את מרחב הלמידה

בימים אלה נמצא בית הספר בעיצומן של ההכנות לשנת הלימודים החדשה. במוסד החינוכי מקדמים בצורה ייחודית "מרכז לאדריכלות" עבור תלמידי כיתות א'-ב'. במסגרתו, הם עוסקים בפיתוח דימוי עצמי, מסוגלות, התבוננות ושרטוט, לומדים שח-מט וחווים הליכי גישור כתקשורת בין אישית מיטבית.
התלמידים בוגרים יותר מקדמים תהליכי הקשבה וחשיבה ביקורתית בעבודת צוות, ומובילים לפיתוח, עיצוב ויזמות בפרויקטים שנתיים בכל תחומי הדעת. בשנת הלימודים הקרובה ישודרגו מרחבי הלמידה בכל בית ספר ויכללו חידוש מעבדות, תשתיות וציוד טכנולוגי בתמיכת עיריית עפולה ומשרד החינוך. בצד הפדגוגי, עוסק הצוות ביישום פרקטיקות הוראה חדשניות שישדרגו מערך ההוראה והלמידה וימקמו את התלמיד במרכז – כמתכנן, מבקר ומעריך לכל אורך הלמידה ואת המורה כמדריך ומכוון. בבית הספר שמים דגש על יחס אישי לכל תלמיד, שמוכיח שהתוצאות לא מאחרות להגיע.