עיניים שבורות – האם המסורה שנלחמת עבור בנה

אושרת לוי יצאה למלחמה על זכויותיו של בנה, ניתאי, שסיים זה עתה ביה"ס יסודי, לאחר עונש חסר פרופורציות שהוטל עליו ובניגוד לחוזר מנכ"ל משרד החינוך. אושרת מציבה דגל אדום בפני מערכת החינוך ובפני ההורים שאינם יודעים באמת את זכויות ילדיהם

ניתאי לוי מבית הספר אוהל מאיר בעפולה סיים ביום שלישי שעבר 6 שנות לימוד בבית הספר היסודי. במהלך השנה האחרונה, עבר אבחון שקבע כי הוא מחונן ובעזרת צוות בית הספר שיפר בצורה ניכרת את ציוניו ועמד לקבל תעודה מצוינת בדרך לבית הספר הבא שלו.

כמה דקות לפני חלוקת התעודות נסחף ניתאי יחד עם כמה חברים למעשה "ונדליזם קיצוני" וכתב את שמו על קיר בית הספר. מורה שעבר במקום וראה את ניתאי כותב את שמו נזף בו קשות וניתאי, שהבין את טעותו מחק את השם מהקיר. ניתאי חשב שכאן נגמרה הפרשה אבל הנהלת בית הספר לא חשבה כך והחליטה שעקב המעשה החמור ניתאי לא יקבל תעודה כמו יתר חבריו.

• לוחמת למען זכויותיו של בנה

שבור ומדוכא יצא ניתאי לביתו וכשהגיע ראתה אמו, אושרת, את המבט שהיא מכנה "עיניים שבורות". אושרת לא הסכימה לראות את בנה מדוכא והכינה לו תעודה ביתית עם התייחסות להתקדמות האדירה שעשה. במקביל לאחר שבדקה בחוזר מנכ"ל משרד החינוך כי הפעולה שנעשתה אינה חוקית פנתה למשרד החינוך ובמקביל העלתה לפייסבוק פוסט חריף שעורר גלים רבים.

המחנכת של ניתאי הביאה לו את התעודה ביום שאחרי אבל ספק רב אם מעשה זה יכפר על הטראומה שעבר וישפר את ההרגשה הקשה. אמו של ניתאי, אושרת, מספרת בראיון ל-עמקניוז על היום הקשה שעברה עם בנה ומעבירה מסר לבתי הספר והורים.

 

חוזר מנכ"ל משרד החינוך: אי מסירת התעודה עלול לגרום נזק לילד
חוזר מנכ"ל משרד החינוך: אי מסירת התעודה עלול לגרום נזק לילד

 

 

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|