"עוד חוזר הניגון": פרויקט מוסיקלי משותף לתלמידי 'העמק המערבי' ולוותיקי העמק

המופע היה מלא ברגש, בחיבור, בקשר, אשר הרטיט את הלב ואת הנשמה והעביר את הצופים חוויה מעצימה, שגרמה לרבים -להזיל דמעה. צילום: ענת חרמוני

פרויקט משותף לבית ספר 'העמק המערבי', לאולפנה ולסב יום הסתיים השבוע במופע מרגש בשם "עוד חוזר הניגון". המופע הוא שיאו של תהליך מתמשך, הנפרס על גבי השנה כולה, בו נפגשו חברי הסב יום מהעמק עם קבוצת תלמידות ותלמידים משכבת כיתות ט' בבית-הספר "העמק המערבי" שבקיבוץ יפעת. במסגרת המפגשים שנערכו בסב יום, התלמידים הכירו את החברים הוותיקים ונחשפו לקורות חייהם ולביוגרפיה המרתקת אודותיהם. לקראת המופע, הוותיקים בחרו שיר אהוב עליהם במיוחד מימי ילדותם והתלמידים עיבדו את השירים, במסגרת לימודיהם במגמת המוסיקה.

המופע הבין דורי המיוחד הזה, שילב בין השירים של הצעירים לבין סיפוריהם של הוותיקים והתקיים בבית האמנויות. החבורה הצעירה שרה משירי ארץ ישראל הישנה והטובה, בעיבודים צעירים ועכשוויים, בנגינה הרמונית אל מול קהל  מתמוגג. המופע היה מלא ברגש, בחיבור, בקשר, אשר הרטיט את הלב ואת הנשמה והעביר את הצופים חוויה מעצימה, שגרמה לרבים -להזיל דמעה. שיר הסיום "זמר נוגה" חידד את המשמעות העמוקה של החיבור בין התלמידים לבין הוותיקים ואת הרצון לספר סיפור אישי ולהשאיר חותם:

אַחֲרוֹן יָמַי כְּבָר קָרוֹב אוּלַי,

כְּבָר קָרוֹב הַיּוֹם שֶׁל דִּמְּעוֹת פְּרִּידָה,

אֲחַכֶה לְּךָ עַד יִּכְּבּוּ חַיַּי,

כְּחַכוֹת רָחֵל לְּדוֹדָהּ.

ראש המועצה הודה לכל העושים במלאכה, אשר בזכותם הפרויקט המיוחד קרם עור וגידים: צוות הסב יום, צוות בית-הספר 'העמק המערבי', צוות בית האמנויות וכן לתלמידות ולתלמידים שבחרו לקחת חלק בפרויקט יוצא הדופן הזה והשקיעו בו זמן, כישרון והדרת כבוד לוותיקי העמק.
"יש כאן חיבור בין דורי שהוא בעצם חיבור בין השורשים, הם באי הסב יום, לבין הפרחים, הם הנוער, כשהאמנות מגשרת על פער הדורות ויוצרת חיבור מרגש מאין כמוהו".