עובד נור: "זהו ניצחון של רוח – פירקנו את הגושים"

עובד נור נבחר לכהונה נוספת ברוב של 57 אחוזים מהקולות. "אני אסיר תודה על האמון", אמר נור לאחר הבעת האמון מצד תושבי הגלבוע. מוטי כהן: "עשינו כמיטב יכולתינו, אבל זה לא הספיק כדי להשיג את הניצחון"

תושבי מועצה האזורית גלבוע העניקו לראש המועצה המכהן עובד נור מנדט ואמון להמשיך להוביל את המועצה גם בחמש השנים הקרובות. הקרב בין נור למתמודד השני מוטי כהן היה מסקרן ומרתק לאורך החודש האחרונים, אבל בסופו של יום תושבי המועצ אמרו את דברם בקלפי. כבר מתחילת זרימת תוצאות האמת מהקלפיות השונות רחבי הגלבוע נראה היה כי נור ייזכה בהתמודדות, בעיקר אחרי שזכה לאמון מוחלו ביישוב הוותיק ובכמה יישובים בהם היה צפוי לכהן תמיכה מובהקת הרבה יותר.

עובד נור מצביע בגלבוע יחד עם בתו
עובד נור מצביע בגלבוע יחד עם בתו

"יש גלבוע אחד שווה לכולם"

"זהו ניצחון של רוח ודרך המנהיגות האחרת, של דרך הישר שבה כל תושבי הגלבוע שווים זה לזה", אמר נור לאחר זכייתו, "מוטטנו את המחיצות ופוררנו את הגושים. אני אסיר תודה על האמון ואני מודה היום לכל תושבי הגלבוע על אמונתם בדרך שלנו בה אין קיבוצניק, מושבניק ותושבי הכפרים, יש גלבוע אחד שווה לכולם".
נור (מהישוב גן-נר), נבחר ברוב של 57% מהקולות. סך הכול הצביעו לעובד 8335 תושבים. יריבו מוטי כהן, גם הוא כאמור מגן נר, קיבל 43% מהקולות (6498 קולות). אחוז ההצבעה הסופי במוא"ז הגלבוע עומד על 71.95%, והוא לא כולל את קולות החיילים. ההערכה בגלבוע היא כי החיילים יעלו את אחוז המצביעים לטובת עובד בעוד אחוזים בודדים. תוצאות הבחירות ביטאו כי הציפייה של כהן- לתמיכה רחבה יותר ביישוב הוותיק בעקבות החבירה לעמיקם סבירסקי מבית השיטה, לא התממשה. בתום ספירת הקולות בקיבוצו (בית השיטה), עמדה חלוקת הקולות לטובת עובד נור באופן גורף (553 לעומת 123). מעבר לכך סבירסקי גם לא ישמש כנציג הקיבוץ במליאה לאחר ששחר תמיר זכה ל-400 קולות לעומת 276 של סבירסקי. בעקבות התוצאות הוא ימשיך להיות נציג קיבוץ בית השיטה במליאת מוא"ז הגלבוע.

עובד נור מיד לאחר התוצאות
עובד נור מיד לאחר התוצאות

מוטי כהן: "אני מברך את עובד נור על נצחונו"

מוטי כהן הודה לפעיליו בתום מערכת הבחירות השלישית בו הוא חווה הפסד ואמר: "חברות וחברים תושבי הגלבוע היקרים לי מאוד. אני מבקש תחילה להודות לכם על התמיכה והאהבה שהרעפתם עלי במהלך הקמפיין. במעמד זה אני מברך את עובד נור על נצחונו. עשינו כמיטב יכולתינו, אבל זה לא הספיק כדי להשיג את הניצחון. אני מקבל את התוצאה בראש מורם וגאה על הדרך שעברנו יחד. תודה לכולכם." סיכם כהן.

מוטי כהן ורעייתו יפעת מממשים את זכותם הדמוקרטית
מוטי כהן ורעייתו יפעת מממשים את זכותם הדמוקרטית

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|