עדי "מעבירה" אתכם טסט

העולים על המסלול לרישוי השנתי ("טסט") במכון אמיתי בעפולה נתקלים בעדי פרץ, שמשמשת כבוחנת רכב מוסמכת, תפקיד המזוהה בעיקר עם גברים. בראיון ל"עמקניוז" מספרת פרץ על התגובות של הגברים והנשים בעת שהם נתקלים בה, האתגר הרב בעבודה, והעבודה בסביבה גברית. שווה בין שווים

בשנים האחרונות מתברגות יותר ויותר נשים בתפקידים שהיו בעבר נחלתם של גברים בלבד והגבולות היטשטשו לשני הכיוונים. ההבדלים בין המינים, הן הפיזיים, והן המנטאליים, אינם מהווים עוד לכאורה, והדגש הוא על הלכאורה, פקטור בהגדרת הכישורים.
בתמורות שחלו בעשורים האחרונים ברור לכל בר דעת שאישה יכולה להיות לוחמת בצה"ל, להטיס מטוס בשווי מיליוני דולרים, או לחילופין להתפרנס כנהגת מונית או אוטובוס, משרות שנשים הודרו מהן עוד מהתקופה שהגבר "הביא" הביתה את הלחם ותפקידה של האישה הסתכם בהבאת ילדים לעולם.

• "נשים נרגעות כשהן פוגשות אותי על המסלול"

אחד התפקידים שנותר עדיין מעוז של האימפריה הגברית נמצא במכוני הרישוי, בתפקיד בוחני הרכב שאמונים על רישוי הרכבים (טסטים). לתוך המעוז הזה פרצה באלגנטיות עדי פרץ, 39, אם לשניים, שזוכה ככל הנראה לתואר בוחנת הרכב היחידה בצפון ואולי בישראל.
פרץ מועסקת במכון הרישוי "אמיתי" הוותיק והמוערך באזור התעשייה בעיר מזה ארבע שנים. היא החלה לעבוד כבוחנת רכב לאחר שסיימה שירות קבע מאתגר בגזרת איו"ש.

עדי בפעולה עם קולגה שלה במכון הרישוי
עדי בפעולה עם קולגה שלה במכון הרישוי

תחילת דרכה במכון היה במשרד הקבלה, המשרד בו היא עובדת עד היום, כחלק מהמשרה – לצד היותה בוחנת רכב, "כל הזמן היה שיח במכון שיש לימודי בוחן רכב והמסלול קצר יותר מבעבר. זה קרץ לי", מספרת פרץ, "החלטתי לברר ובזמנו הלימודים בחיפה או ברופין היו רלוונטיים עבורי מבחינת מרחק. התייעצתי עם המנהל שלי, אלי אמיתי הבעלים של המכון רישוי, והוא תמך ברעיון ואפילו שלח עוד עובד מהמכון ללימודים".
אחרי שסיימה בהצלחה לימודים במכללת רופין, שנמשכו לאורך שנה וחצי, סטאז' מקצועי במכון הרישוי ובחינות של משרד התחבורה, השתלבה פרץ היטב במכון אמיתי, "בחרתי לעבוד בתחום הזה מתוקף הידיעה שגם כך אני במערכת הזו והמקצוע הזה הוא סוג של קידום", מסבירה פרץ, "התהליך אתגר אותי וככל שנחשפתי לתוכן הלימודים רציתי את זה יותר. למדתי על חוקי תעבורה, מבנה הרכב, מכונאות ועוד. היום העבודה שלי במכון הטסטים דינאמית ומאתגרת. פוגשים ערב רב של אנשים והאווירה מצוינת. יש במכון עובדים מקצועיים ונעימים, עבודת צוות ואחד עוזר ומגבה את השני. לי באופן אישי מאוד כייף לעבוד במסלול – כבוחנת רכב מן המניין. העבודה גם מאוד מעניינת אותי. אני חושבת שבאמצעות העבודה יש לי אפשרות לעזור לאנשים ולהעלות את המודעות לגבי בטיחות בדרכים וביטחון אישי של כל נהג ונהג. הבוחנים במכון הם בעלי ניסיון של עשרות שנים בתחום וכל החלטה שלהם נובעת משיקולים של שמירה והגנה על חיי אדם. אני אישית למדתי ולומדת מהם המון".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך התגובות של הנהגים כשהם רואים על המסלול בוחנת רכב?

"התגובות הן חיוביות תמיד. מאז התחלתי לעבוד כבוחנת רכב לא נתקלתי בתגובה שלילית. התגובות המפרגנות מגיעות בעיקר מנשים שאומרות לי שהן שמחות לראות אישה במקצוע שנחשב לכאורה גברי ושכייף לראות ייצוג נשי במקומות כאלו. זה מוריד מהן את הלחץ של הבחינה".

את מקבלת "הנחות" מיתר הבוחנים בגלל היותך אישה?

"ממש לא! אני שווה בין שווים, מעולם לא דיברו איתי או רמזו או הקלו עלי בגלל היותי אישה. תמיד שידרתי שאין לי שום בעיה לעשות מה שכל בוחן עושה"

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|