סערת מכירת הבית ברובע יזרעאל עפולה: "ערביי ישראל אינם אויב שלנו"

עו״ד אילן וקנין מעפולה בטור אישי על גזענות והפרדה תרבותית, "שאף אחד לא יטיף לנו על דו קיום. מבקשים בצורה מניפולטיבית להשתיק את המאבק הצודק"

בדומה למאבק הקרקעות בעפולה כמו במאבק הנוכחי מניפים, כמעט באופן אוטומטי, גורמי שמאל כמו נציגי הציבור הערבי את שלטי הגזענות ו/או האפליה ואגב כך מנסים להשתיק אותנו התושבים מלשמור על העיר שלנו, השכונה, הבית ובמיוחד על ילדינו.
אנו חייבים לזכור, כי מדובר בדרישה צודקת ונכונה של הפרדה תרבותית, ותו לא! (הם שם אנו כאן).
אין בין הפרדה תרבותית לגזענות ולא כלום אלא אם מבקשים בצורה מניפולטיבית להשתיק את המאבק הצודק.
כידוע, התושבים הערבים אינם אויב שלנו, אנו חיים איתם בשלום (להוציא אירועים חריגים), אנו סוחרים איתם והם איתנו, אנו מטפלים ומטופלים בבית החולים העמק יחד, יש בעיר מוסכים, משרדי רואי חשבון, עורכי דין ועוד. אז שאף אחד לא יטיף לנו על דו קיום, כי זה דו קיום הלכה למעשה.

• אבל ואבל גדול, התרבויות שלנו ושלהם שונות. זו עובדה!

הדת שלנו שונה כמו גם המנהגים, חגים, אמונה וכד" ואז במגורים משותפים עשויה, כמעט באופן ודאי, להתרחש התנגשות בין תרבויות. בבית הספר, בגנים או סתם ברחוב ואת זה אנו מבקשים למנוע כבר עכשיו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חייבים לזכור, הפרדה תרבותית היא לא גזענות ומי שטוען כך, מסית את הדיון במתכוון למחוזות צדדדים שוליים ומתוך אינטרסים זרים או אישיים צרים.
טענה נוספת, כי הם באים אלינו לשפר את איכות חייהם שהיא לא משהו בכפר….אז השאלה אם בכך שהם משפרים את האיכות שלהם הם מדרדרים את שלנו?!
אני הייתי מציע להם, כי מאחר ויש להם נציגי ציבור בכנסת ובעיריות, שיתחילו לדרוש מהם לתת להם שרות שישפרו את איכות חייהם שלהם, במקום לבקר את אסירי החמאס בכלא או לקיים פגישות עם אבו מאזן ולהשתתף בהפגנות של הרשות הפלשתינאית. הם נציגי הציבור שלהם ולא של הרשות.
אז הפרדה תרבותית איך אמרנו, היא לא גזענות ושלא יעבדו עליכם.