סיפור על אהבה ויין

לאחר זכיות יוקרתיות בתחרות יין בינלאומית בלונדון, ביקב הבוטיק "נחמני" ביישוב הקהילתי גן נר יחגגו בסוף השבוע הזה(28-29.04) את השקת יינות בוטיק 2013 באירוע לקהל הרחב. הבעלים דוד ופרנסיס נחמני: "לבאים בשערי היקב צפויה חגיגת יין אמיתית". צילום: עודד טריגולו – דאבל קליק

משפחת נחמני מהיישוב הקהילתי גן נר שבגלבוע נרגשת בימים אלה לקראת אירוע השקת יינות 2013 שייערך בחצר ביתם, ביקב הבוטיק, בסוף השבוע הזה(28-29 באפריל).
במהלך האירוע שיהיה פתוח לקהל הרחב ולחובבי היין בפרט, צפויים המשתתפים לטעום לראשונה את יינות בציר 2013. רק לאחרונה שבו בני הזוג דוד ופרנסיס עטורי פרסים מתחרות יינות בינלאומית ויוקרתית שנערכה בלונדון (IWSC). בעבר זכה היקב בפרסים ובמדליות על היינות שהופקו ביקב שלהם.

• יין ישמח לבב אנוש

דוד נחמני
דוד נחמני: " היין זורם בעורקים"

"יקב נחמני" הינו יקב משפחתי שבבסיסו האהבה ליין. לפרנסתו, דוד, 62, עובד בחברת "אמבר", תעשיית מזון לבעלי חיים ורעייתו פרנסיס, עובדת במרכז רפואי העמק כרשמת רפואית. לבני הזוג שלושה ילדים שיינות היקב נקראים על שמם: קברנה סוביניון- "גלעד", מרלו- "הגר" והבלנד 50 קברנה ו- 50 מרלו על שם "שקד".
לפני כשנתיים זכתה גם כלתם מיקה, רעייתו של גלעד, לשם של יין על שמה, ("שיראז"), בעקבות "בקשה" מיוחדת וכניסתה למשפחה.
את שושלת היין ממשיכה הנכדה הראשונה במשפחה, שירה, שזכתה כמובן גם היא ליין בלנד של ארבעה זנים.
תחילת הרומן של הזוג החל לפני כעשור וחצי, "חבר שלנו 'זרק' לנו בחצר הבית 200 קילו ענבים מסוג מרלו וכל המשפחה החלה לפורר את הענבים מהשדרות – במטרה לנסות ולייצר יין ביתי", שחזרו דוד ופרנסיס,
"התוצאה הייתה מרשימה למרות שזה היה יין בסיסי והמטרה שלו הייתה רק להתנסות בהפקת יין". בהמשך, חבר קרוב שלח את בני הזוג נחמני לקורס טעימות יין אצל "איש הענבים" ביפו ולפי טעמו הוא הפנה אותם לקורס עשיית יין ביקב שורק, בית הספר לעשיית יין בישראל. שם גם הם החלו להתמקצע בתחום.
השניים רכשו ידע רב, ומתחביב של עשיית 25 ליטר יין הם התקדמו בלמידת עשיית יין בחביות. השלב הבא כבר הוביל את דוד לטוס להשתלמות ביקב Fairview, Paarl בדרום אפריקה. במהלך ההשתלמות התמחה דוד בעשיית יין בחביות ובכלל עם יינות דרום אפריקה.
משנת 2002 החלו ביקב נחמני לייצר יין אותו חילקו בעיקר לבני המשפחה וחברים ושלוש שנים מאוחר יותר, הם החלו לייצר יין בחביות, על פי דרישת החברים.

• תכירו: היקב של משפחת נחמני

היקב ממוקם בחצר ביתם. בחדר החביות מיושן היין בחביות במשך שנתיים ובחדר הבקבוקים מיושן היין לאורך שנה – ואז יוצא לטעימות ולמכירה.
לאורך השנים היין נמכר ביקב בגן נר ששמו כבר יצא למרחקים.
הענבים, מזן "מרלו" ו"קברנה" מגיעים ממושב כרם בן זמרה בגליל העליון. ה"שיראז" מגיע מתל פאר'ס ברמת הגולן, ה'פטיט ורדו' מגיע מכפר קיש בגליל התחתון וה'פטיט סירה' מגיע ממושב רם און בגלבוע.
בעבר לקחה כל המשפחה חלק בעשיית היין, כולל הדבקת תוויות, מילוי, בקבוק, שיווק ועוד. בעת האחרונה, לאחר שעזבו את הבית לדרכם, "המשימות" נותרו בידיהם של דוד ופרנסיס.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"אנחנו מייצרים את היין באהבה, זה המוקד", אומר דוד, "היין זורם לי בעורקים. יש לי שתי אהבות, טיפוח הגינה ועשיית יין. אני שמח שאשתי שותפה לתחביבים הללו וגם יתר בני המשפחה. זה דורש מאיתנו המון עבודה, תהליכים מורכבים ומאתגרים, אבל אין סיפוק גדול יותר מלקבל תגובות אוהדות ופרסים יוקרתיים בישראל וגם פרסים בינלאומיים על היין שהפקנו".

• לחיים

מדי שנה מופקים ביקב נחמני בין 1800 ל-2100 בקבוקים. כל בקבוק הוא כמו "בייבי" קטן עבור בני הזוג נחמני, "ההשקעה היא עונתית ובמשך השנה צריך להתפנות מעת לעת לדאוג שהיין יהיה מושלם כמו שאנחנו רוצים", אומרים בני הזוג, "לשמחתנו, אנו זוכים בסופי השבוע לקבל אורחים רבים, בעיקר חובבי יין, שסקרנים לבחון את היינות שלנו והפידבקים הם נהדרים. הכוונה בעתיד היא להמשיך לפעול באותה מתכונת, של יקב בוטיק משפחתי, אינטימי עם ייחודיות וטעמים בלעדיים".
בסוף השבוע הבא ייערך כאמור אירוע ההשקה של טעימות היין לבציר 2013 ובני הזוג נערכים אליו בימים אלה במשנה מרץ, "לבאים בשערי היקב צפויה חגיגת יין אמיתית", אמרו השבוע דוד ופרנסיס, "האורחים יזכו לכיבוד קל לצד החשיפה ליינות החדשים וכן נעניק בשמחה אפשרות לטעום יינות מבצירים ישנים יותר. חובבי היין באזור העמק והצפון יוכלו להינות מהאווירה הפסטוראלית בחצר ביתנו וכמובן להינות מהיינות שלנו".

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|