סיפור מסגרת

אורי קלמן מעפולה, ממסגר מדופלם, משתייך לקטגורייה של בעלי מקצוע ייחודים, שספק אם עוד נראה בעתיד. ב"גלריה" המעוצבת והמרשימה שלו הוא מציג לראווה ולמכירה כבר עשורים רבים מאות תמונות, ממסגר במגוון עיצובים ייחודים ומדפיס תמונות על קנבסים עוצרי נשימה. לצד העבודה הוא מתמלא גאווה והנאה ב"מסגרת" חברותו בלהקת "השדרה" – שמופיעה בישראל ובכל רחבי העולם

תרשו לנו להכיר לכם את אורי קלמן (לאלה שלא מכירים..), תושב עפולה, בן 65, הבעלים של "הגלריה" הסמוכה לתחנה המרכזית בעיר. קלמן הוא ממסגר מדופלם ומקצועי, כאלה שכבר תתקשו למצוא בעתיד הלא רחוק. רבים מתושבי בירת העמק וכל האזור יעידו שמלבד המקצועיות הרבה שלו הוא גם ניחן בשירותיות ומקצועיות יוצאת דופן, כזו שלא תמיד פוגשים במחוזותינו.

בכדי להציג את החיבור של קלמן לעולם המסגור והתמונות צריך לחזור במנהרת הזמן כמה עשורים אחורה, לשנות השישים, במהלכן פתח אביו שמואל ז"ל שעלה ארצה מרומניה, עסק לזגגות, המקצוע בו עסק האב גם טרם עלייתו ארצה. באמצע שנות השבעים, לאחר שסיים את שירותו הצבאי הצטרף אורי לעסק המשפחתי שהתמקד באותה עת בעיקר בזגגות בבתים ובניינים. בתקופה דאז העבודה הייתה מתישה ומפרכת והבן "הצעיר" החליט להוביל את העסק המשפחתי לכיוון המסגור והתמונות- “רציתי יותר גלריה, פחות בית מלאכה”, נזכר אורי. ב-45 השנים האחרונות הפכה "הגלריה" שמנהל אורי ל"מוסד" של ממש בעפולה- בכל הנוגע לתמונות ומסגורים.

הגלריה של אורי

ה"גלריה" המרשימה מעוצבת בקפידה ובנגישות רבה ללקוחות. במקום מאות תמונות מודפסות בשלל סגנונות ומקורות השראה כולל עכשווי, רטרו, קלאסי, וינטג' ועוד. לצד זה ממשיך אורי לשמר באדיקות את נושא מסגור התמונות ובגלריה תוכלו למסגר תמונות, תעודות, מסמכים ועוד – אחרי שתבחרו ממגוון העיצובים ובמנעד רחב של צבעים, גדלים וסגנונות. בגלריה גם מדפיסים תמונות אומנותיות על קנבס: כולל תמונות ממאגר קיים, או תמונות ספציפיות שמבקש הלקוח.

הקידמה בתחום הצילום הובילה את אורי להכניס עם השנים מחשוב לגלריה ולפתח אותה לאפיקים נוספים, “זו המציאות שלנו. אבי לימד אותי שמי שלא צועד קדימה נשאר אחורה ואני פועל בהתאם", אומר אורי בחיוך. בגלריה גם תוכלו לרכוש מראות, ריהוט משלים ועוד- בטווח מחירים לכל כיס. כל לקוח המגיע ל"גלריה" אגב, זוכה במקביל לשירות אדיב במיוחד עם חיוך מלא אנרגיות חיוביות מאורי.

"זה הכי משחרר לבוא למפגש עם החברים בשדרה בתום עוד יום בעבודה"

לצד העבודה היום יומית בגלריה, אורי מוצא זמן גם לרוח ולנפש, במסגרת חברותו בלהקת השדרה הייצוגית של עפולה, בה הוא חבר כבר שלושה עשורים, “אני החבר הכי ותיק בלהקה יחד עם חברה נוספת", אומר אורי בחיוך, “אני שמח מאוד להגיע פעם בשבוע ולהתאמן על השירים עם יתר חברי הלהקה המקסימים. עם השנים נוצר ביננו קשר חברי והדוק. אנחנו מגיעים פעם בשבוע לשעתיים לבית המוזיקה ושרים בהנאה צרופה את הרפרטואר שלנו ושירים נוספים. בתום המפגש אנחנו 'מקנחים' באורחת ערב משותפת שמחזקת את הקשר ביננו. הופענו בשנים האחרונות ברומניה, פולין, בכל רחבי ישראל וכמובן גם בעפולה. המנהל המוזיקלי שלנו הוא אורי קריב שעושה עבודה נהדרת עימנו. אני חושב שמעבר למוזיקה יש פה ערכים מוספים רבים וחיוביים בחברות בלהקה. זה הכי משחרר לבוא למפגש עם החברים בשדרה בתום עוד יום בעבודה, אני נהנה מכל רגע", סיכם קלמן.

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|