סיירת גלבוע

אבי חכם בטור אישי מתמוגג מהנחישות והאופי של שחקני גלבוע/גליל (6 ניצחונות רצופים): לא יודע כיצד ואיך תסתיים העונה הזו, אבל כל מי שבענף הכדורסל ובמיוחד אלו הקרובים לחבורה המופלאה מגן-נר מתפללים ואומרים: "שלא יגמר לעולם". צילום: באדיבות מנהלת הליגה, אודי ציטיאט

ביום שישי שעבר, ערב המשחק המדהים בירושלים (גלבוע/גליל חזרה מפיגור 15 ורשמה ניצחון 6 רצוף), הזדמן לי לשבת בחברת הזרים של גלבוע/גליל, שהגיעו לראות משחק באולם העירוני בעפולה (מברוק על ההישארות).
כשאתה מסתכל מהצד על האחווה וההרמוניה בין השחקנים ונהנה על הדרך גם ממופע בידור של דיאנג'לו הריסון המצחיקן- אתה מבין שמרקם כזה יכול להיות רק בקבוצה כמו גלבוע, שמרוחקת מהרעש והבלגן של תל אביב. האווירה הפסטורלית בגן-נר מעניקה לזרים לא רק שקט ושלווה אלא  גם מאפשר להם להתרכז נטו בכדורסל, משל היו בקולג'.
אין ספק כי האווירה הנהדרת שיש במועדון, שבראשו עומד אדם צנוע, שליו ושקול (חיים אוחיון) היא בצלמו ובדמותו של המאמן אריאל בית הלחמי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


האחרון יודע שיש אמונה בו ובדרכו והוא לא תלוי בתוצאה כזו או אחרת. בנוסף, המעטפת שיש מסביב למועדון, שהיא מאוד מחבקת ותומכת, חדורת אמונה בדרך שלה: 'לוחצים ללא פשרות, מכתיבים קצב גבוה, ונותנים בטחון לשחקנים גם אחרי טעויות'.
ואי אפשר בלי הקפטן המופלא "שוכי", שהוא למעשה הסמן הימני של הקבוצה. הוא קשוח, לא מתפשר ומביא את האופי הארגנטינאי החם והאמוציונאלי לכל משחק ומשחק ומדביק את חבריו לקבוצה בטירוף. הזרים, שעל בחירתם מגיע שאפו ענק לבית הלחמי, נותנים ממוצעים מטורפים ונדבקו ברוח הלחימה. קחו למשל את בראון, גם כשהוא על רגל אחת-מספק הקרבה ונחישות, כי הוא  נדבק ברוח המועדון. זה לא מובן מאליו בקרב הזרים (לדוגמה: ג'קסון במכבי שקיבל מכה קטנה בבוהן ולא שיחק). גם לא מובן מאליו מה שישראלים כמו אלטיט וקארפלס נותנים, שאני בספק רב אם היו מקבלים דקות משמעותיות בכל קבוצה אחרת.
אין לי ספק כי כל קבוצות הפלייאוף מעדיפות להימנע ממפגש מול גלבוע/גליל בסדרת הגמר. במיוחד אחרי שכולן "הרגישו" את נחת זרועה של גלבוע בתקופה האחרונה. לא יודע כיצד ואיך תסתיים העונה הזו, אבל כל מי שבענף הכדורסל ובמיוחד אלו הקרובים לחבורה המופלאה מגן-נר מתפללים: "שלא יגמר לעולם…".

נוף הגליל על הפודיום

|

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|