סופרים עד 57

אנה מלישב ואנטולי קובלוב זוג עולים חדשים שקבעו את ביתם במגדל העמק מחזיקים בידם רזומה מרשים של כתיבת לא פחות מ- 57 ספרים ועשרות תסריטים לסרטים וסדרות טלוויזיה

מגדל העמק קלטה בשנים האחרונות אלפי עולים חדשים ממדינות שונות העוסקים במקצועות שונים ומגוונים. אך עושה רושם שבני הזוג אנה מלישב ואנטולי קובלוב שנישאו בשנת 1998, עלו לארץ ממוסקבה לפני כשנה וקבעו יחד עם שני ילדיהם את ביתם במגדל העמק הם ללא ספק בין העולים עם הרזומה המרשים ביותר. מלישב (45) החלה את דרכה האקדמית בפקולטה לאומנות, פיסול ואדריכלות ע"ש רפין בסנט פטרבורג ולאחר מכן באקדמיה לספרות ע"ש גורקי במוסקבה. לאחר לימודיה החלה לכתוב ומשנת 1996 ועד היום הוציאה לא פחות מ-45 ספרי בילוש והרפתקאות בשפה הרוסית שחלקם תורגמו גם לגרמנית ופולנית. שלוש שנים בלבד לאחר שהחלה לכתוב קיבלה את פרס "סופר השנה" ביריד הספרים הבינלאומי שנערך במוסקבה אך עושה רושם שאת הנתון המרשים ביותר היא חייבת לקהל הקוראים שרכש לאורך השנים יותר משישה מיליון עותקים של ספריה. בנוסף יכולה מלישב להתהדר בסדרות טלוויזיה רבות שהופקו ברוסיה ומבוססות על ספריה וביניהן "לשם מה צריך אליבי", "הנוסע ללא כבודה" וכאלה שעתידות לצאת בקרוב, "מלון טולדו", "החיים המורעלים" ועוד. גם בן זוגה אנטולי קובלוב (55) יכול להציג רזומה מרשים של כתיבת ספרים ותסריטים. את לימודיו סיים קובלוב בפקולטה לבלשנות באוניברסיטה הלאומית של מחוז אורל ברוסיה, במכללה לתרבות ואומנות בסברדלובסק ברוסיה וכמו בת זוגו למד באקדמיה לספרות ע"ש גורקי במוסקבה. קובלב כתב עד היום 17 ספרים (חמישה יחד עם בת זוגו) ושני תסריטים לסדרות הטלוויזיה "נסטיה הענייה" ו"חטאים של אבות".
השניים ציינו השבוע כי הם מאושרים מאוד מהמעבר למגדל העמק, תהליך הקליטה בעיר שעבר בצורה נוחה וקלה הודות לנציגי אגף הקליטה של הרשות מה שמאפשר להם לטפח גם בימים אלה את קריירת הכתיבה שלהם ואפילו לשב פרויקטים בשפה העברית.

 

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|