סופית: מפעל פרוטרום לא יקום בגלבוע

הישג משמעותי ראשון לראש המועצה החדש בגלבוע, עובד נור, עם הודעת מנכ"ל מפעל פרוטרום על ההחלטה לא להקימו באזור התעשייה בגלבוע ולהקימו בחו"ל. כזכור, עוד מלפני היבחרותו לראשות המועצה, היה נור מהמתנגדים הבולטים להקמת המפעל ואף כלל זאת במצע הבחירות שלו. ההחלטה מסמנת ניצחון לאנשי איכות הסביבה בגלבוע, שהתנגדו מלכתחילה להקמתו.

מנכ"ל מפעל פרוטרום, אורי יהודאי, הודיע השבוע כי התקבלה החלטה שלא להקים את המפעל בגלבוע. למעשה הנהלת המפעל החליטה לא להקים את המפעל כלל בארץ אלא להקים אותו באחד מהמפעלים שרכשה בחו"ל בשנים האחרונות.

כזכור אמור היה מפעל פרוטרום לקום באזור התעשייה בחבר ולהיות ספינת הדגל של אזור התעשייה בגלבוע עם השקעה של כ–130 מיליון שקל והעסקה של כ-200 עובדים.

חברת פרוטרום ביקשה להקים בגלבוע מפעל למיצוי תמציות טעם וריח ממוצרים טבעיים שהיה אמור להשתרע על שטח של 64 דונם. דני עטר ראש המועצה הקודם היה מהדוחפים העיקריים למהלך שנראה לו כמהלך אסטרטגי לצמיחת אזור התעשייה בחבר.

"הבעיה" הייתה שכבר מהרגע בו עלה הרעיון אל הפועל הייתה התנגדות עזה למפעל, מצד תושבים בגלבוע מיישובי האזור, כשבראש קבוצת המתנגדים התייצב מתחילת המאבק ראש המועצה הנוכחי, עובד נור, שהתנגד למהלך מטעמים של שמירה על איכות הסביבה. לא עזרו כל הטענות של המועצה בדבר אי פגיעה באיכות חיי התושבים ועובד נור אף כלל את אי פתיחת המפעל במצע הבחירות שלו.

לאחר שניצח נור בבחירות נסתם ככל הנראה הגולל על הקמת המפעל והשבוע כאמור הודיע מנכ"ל החברה על ההחלטה לבטל את הקמת המפעל בגלבוע ולהעתיק אותו לאחד מסניפי החברה בחו"ל.

יש לציין כי בהחלט ניתן לראות בהחלטה הישג משמעותי ראשון של עובד נור כראש המועצה האזורית הגלבוע. במהלך מערכת הבחירות כשהוחלט על הקפאה זמנית במהלכים להקמת המפעל בגלבוע אמרו לחדש בעמק גורמים במועצה כי המהלך כבר יצא לדרך ולכל היותר ניתן לעכבו אך לא לבטלו.

נראה כי עמידתו האיתנה של נור בהבטחתו לתומכיו הביאה את הנהלת המפעל לבטל את הקמתו בגלבוע.