"אנחנו לא סרדינים" – יו"ר ועד ההורים מסכם שנה חמישית

רועי בר ו"ר ועד הורים עירוני בעפולה מסכם שנה חמישית בראש ועד ההורים העירוני בעפולה. השנה האחרונה הייתה אחת השנים המשמעותיות שלו בתפקיד, והשבוע הוא אומר לעמקניוז שהוא בהחלט מרגיש שהוא והנהלת העיר למדו לעבוד ביחד, כשהמטרה היחידה היא רווחת התלמידים וכל המחלוקות הפוליטיות נשארו מאחור, רועי גם מספר על מחאת הסרדינים שהגיעה השבוע לשיאה, על הקרינה בבתי הספר בעפולה, שכיום נמצאת במקום מצויין ביחס לשאר המדינה, ועל בעיות התנועה והשומרים בבתי הספר שיעברו שדרוג משמעותי

רועי בר, יו"ר ועד ההורים העירוני בעפולה, מסיים בימים אלה שנת לימודים חמישית בתפקיד. לכל מי שמעוניין, לרועי יש עדיין ילדה בבית ספר יזרעאל כך שבשנים הקרובות כל נושא ועד ההורים עדיין אקטואלי לגביו ואין לו כוונה להפסיק ולפעול למען ילדי העיר עפולה.
תקופת כהונתו של רועי מתחלקת לשתיים, כשקו המשווה נמצא באזור נובמבר 2013 אז עלה לשלטון יצחק מירון ורועי שהיה ברשימתו של ראש העיר לשעבר, היה צריך להחליט אם להמשיך או לפרוש.

• שם את הפוליטיקה מאחור

רועי החליט, כמו שאתם מבינים, שהוא ממשיך כשהמטרה היא הפעילות למען ילדי העיר עפולה כפי שעשה עד לאותה נקודה.
רועי מספר שלמחרת מינויו של ג'קי ונונו לתפקיד מנהל מחלקת החינוך בעיר, הרים מיוזמתו טלפון לג'קי, ברך על המינוי והציע את עזרתו בכל דרך אפשרית.
רועי סיפר השבוע שלמרות החשדנות המצופה היום, אחרי שנה וחצי, הוא מאמין שהוא והנהגת העיר עושים הכל למען תלמידי העיר.

אחד הרגעים המכוננים במערכת היחסים הזו היתה השנה, אחרי שראש העיר התקבל בקריאות בוז במפגש עם מתגייסים מבית ספר "אורט" ורועי התייצב למחרת בבוקר בבית הספר ובמשך שלושה ימים פעל בקרב המורים, ההורים והתלמידים כדי שהמחזה המביש הזה, לדבריו, לא יחזור במסיבת הסיום של בית הספר: "כששמעתי מה קרה הזדעזעתי.

ידעתי מי עומד מאחורי זה ומיוזמתי הגעתי לבית הספר ובמשך שלושה ימים התעסקתי רק בנושא הזה ובהרגעת הרוחות.
מורים בבית הספר לא האמינו לכמות הזמן וההשקעה שהקדשתי לנושא מכיוון שנראה היה חמור מאד לגרור את הילדים שלנו לתוך המערכה הפוליטית הזו, ואני שמח שמסיבת הסיום של "אורט" עברה ללא תקלות".


• אנחנו לא סרדינים

השנה האחרונה הייתה משמעותית ביותר מבחינת ועד ההורים בעיר עפולה בפרט, וברמה הארצית בכלל. הסיבה הרשמית לראיון עם רועי הייתה מחאת הסרדינים שהורי בתי הספר בעפולה היו חלק ממנה ונטלו בה חלק ב – 95 אחוז מבתי הספר בעיר.
רועי מסביר את הבעייתיות של צפיפות תלמידים בכיתות והמחאה שהיא יצרה: "יש לנו כמה בתי ספר שצפופים מאוד כמו "יזרעאל", "בית זאב", "אוהל מאיר" אבל יש תוכניות שאמורות לתת מענה כמו בית ספר "יהלום" שיפתח בשנה הבאה, תוכנית הבינוי של יזרעאל והתוכנית לקריית החינוך הממלכתית דתית המתוכננת. צריך להבין שהתקן של 40 תלמידים בכיתה קיים כבר מס' שנים אבל הרבה רשויות, בכללן עפולה, היו מתקצבות את בתי הספר כך שהיו לנו כיתות קטנות יותר.

מחאת הסרדינים בעפולה. רועי בר והורים נוספים מפגינים
מחאת הסרדינים בעפולה. רועי בר והורים נוספים מפגינים

 

עכשיו בא משרד החינוך ואומר שהוא יכפה על בתי הספר להקפיד על התקן הזה ואנחנו, ההורים, לא ניתן לזה לקרות. אני משוכנע שהמחאה תעשה את שלה ובסופו של דבר או שהתקן יבוטל או שתהיה עוד מורה בכיתות הגדולות, אבל אין ספק שמשרד החינוך לא יוכל להתעלם מהמחאה, מה גם שבמידה והעניין לא יבוא על פתרונו במהלך חופשת הקיץ, הצעדים ימשכו בתחילת שנת הלימודים הבאה".

 

• קרינה? לא בבית ספרינו

מעבר לבעיית הסרדינים, מערכת החינוך בעפולה סערה בשנה האחרונה בשל בעיית הקרינה במוסדות החינוך. גם בתחום הזה לרועי יש בעיקר מחמאות לעיריית עפולה, למינהל החינוך ולמנכ"ל העירייה על הטיפול בבעיה: "בתחילת המאבק היתה שוב חשדנות שמא מדובר במחאה על בסיס פוליטי כזה או אחר, אבל ברגע שישבתי עם מנכ"ל העיר (רפי כהן, ע.ע) והסברתי לו את הבעיה, היתה לי ולהורים אוזן קשבת מלאה ונמצאו פתרונות כמעט מלאים לבעיה הכפולה, עד כדי כך שאני יכול להגיד בפה מלא שמבחינת בעיית הקרינה, עפולה היא מהערים שהקרינה היום היא מהנמוכות בארץ הודות לעבודה המהירה של העירייה".

• קרדיט למנכ"ל

בכלל נראה כי רועי בר זוכה לאוזן קשבת בעיריית עפולה, והוא מלא שבחים למנכ"ל העירייה שמוכן להירתם לעזרת ההורים במגוון תחומים למען בטחון הילדים, כשהנושא שנמצא עכשיו בראש סדר העדיפות מבחינת ההורים והעירייה הוא נושא התחבורה באזור בתי הספר ובטחון הילדים.
רועי מספר כי כבר בשנה הקרובה יהיו הסדרי תנועה חדשים סביב כל בתי הספר, וכי מתבצעת עבודת מטה מלאה של העירייה בשילוב ועד ההורים. נקודה נוספת שהעלה רועי, ותזכה במהלך החופש להתייחסות, היא עמדת השמירה של שומרי בתי הספר שתעבור שידרוג מבחינת המבנה, מבחינת הקשר למזכירות בית הספר, ומבחינת מענה איכותי של השומר להורים ולתלמידי בית הספר.

גם בנושא החזרת תיכון "בן גוריון" אומר רועי כי בשלב הזה הוא וחבריו לוועד ההורים נותנים קרדיט להנהגת העיר, גם אם הוא אינו מסכים לגמרי עם ההחלטה.
רועי אומר כי ההחלטה להחזיר את בית הספר התיכון היא סמכות שיש לראש העיר הנבחר, והוא ויתר ההורים יתמכו במהלך ובלבד שלא תהיה פגיעה בתלמידים ובתנאי הלימוד.

 

• נמשיך לעבוד בשקט למען הילדים

מלבד הנושאים הגדולים מספר רועי כי במהלך השנה הוא וחבריו נדרשים ללא מעט בעיות של הורים ותלמידים, שבדרך כלל נסגרות בשקט מול הנהלות בתי הספר ולא מגיעות להד ציבורי נרחב, כמו סיכול המחשבה לסגור את מגמת התאטרון בבית ספר "אורט" שהוא וחבריו השיגו.

כאמור, השבוע יצאו כל תלמידי עפולה לחופש הגדול ורועי יכול, כמו שאתם מבינים, להסתכל בסיפוק על השנה שחלפה ובתקווה לזו שתבוא: "הייתה שנה מאוד מהנה, מאוד מאתגרת, וכשאני מסתכל קדימה אני מאחל לכולנו שיתוף פעולה מצויין עם הרשות בשנה הבאה.
אני חושב שהרשות התחילה להפנים את מה שאמרתי לג'קי ביום הראשון שלו בתפקיד, שוועד ההורים הוא באמת לא פוליטי והוא יעשה הכל למען ילדי העיר. יש לנו צוות מעולה והוכחנו את זה לא פעם אחת ונמשיך לעשות את זה בעתיד".

תכירו: מועצת העיר החדשה של העיר עפולה

|