"נתניהו לא הצליח לפרק את כחול-לבן"

כך אמר חבר הכנסת בועז טופורובסקי ממפלגת כחול-לבן באירוע שישי של קק"ל שהתקיים היום במגדל העמק

אירוע "שישי קק"לי לוקאלי" השלישי של קרן קימת לישראל התקיים היום במרכז המוסיקה במגדל העמק, בהנחיית איש התקשורת והעיתונאי רון קופמן. באירוע השתתפו חברי הכנסת אופיר סופר ממפלגת איחוד הימין ובועז טופורובסקי מכחול-לבן. השניים דנו על הבחירות הקרובות, על עמדות המפלגות בנוגע לצפון הארץ ועל נושאים רלוונטיים לתושבי האזור. דני פדידה, מנהל מדור חינוך בקק"ל, סיפר על פעולותיה של קרן קימת לטובת חיזוק האזור.
חה"כ אופיר סופר פתח את שלב הראיונות באירוע שישי של קק"ל, "שישי קק"לי לוקאלי", שהתקיים היום במרכז המוסיקה במגדל העמק. כשנשאל על ידי העיתונאי רון קופמן האם איילת שקד יכולה לעמוד בראש מפלגת איחוד הימין אמר: "איילת שקד היא דוגמה איך הציונות הדתית מקבלת מישהו שהוא טיפה שונה ממנה. אך לא ברור האם נכון שתעמוד אישה שאינה דתייה בראש מפלגה ציונית-דתית".

על תיקי נתניהו אמר: "יש ראש ממשלה שעובד מצוין ולצידו צריכה להיות מפלגת ימין חזקה ששומרת על זהותה של מדינת ישראל. מתנהל פה קמפיין של אנשי שמאל שמעולם לא היינו עדים לו, שמחפש להחליף את השלטון בכל דרך אחרת. ראינו מה קורה עם כתבי אישום בהתחלה ומה קורה איתם בסוף".
חה"כ סופר התייחס בדבריו גם לגיוס לצה"ל בקרב בני הנוער מהפריפריה: "הנוער בפריפריה עם המון מוטיבציה לשירות משמעותי ושירות ביחידות לוחמות אני מאוד שמח על כך. צריך לייקר את מעמד הלוחמים בצה"ל ולהעלות אותם על ראש שימחתנו".
אחריו עלה חה"כ בועז טופורובסקי. כשנשאל על רמת הפאניקה בכחול לבן אחרי החזרה של אהוד ברק לפוליטיקה אמר חה"כ טופורובסקי: "אין פאניקה. כניסתו של ברק מחדדת את העובדה שאין כבר שמאל וימין. זה שייך למאה ה-20. מפלגת כחול-לבן היא מפלגת מרכז. ברק מדבר על איחוד מפלגות השמאל. אנשים יבינו שהבחירות האלה הן בין בנימין נתניהו עם כל מה שהוא מייצג לבין בני גנץ ויאיר לפיד".
כשנשאל על ידי רון קופמן איך אפשר לנהל מפלגה עם ארבעה ראשים אמר חה"כ טופורובסקי: "אני מכיר את כל הארבעה ויש לנו הסכם. שרדנו ניסיון פירוק של האמן מספר אחת – בנימין נתניהו. הוא ניסה לעשות לנו הפרד ומשול. הוא ניסה לפרק את כחול לבן ולא הצליח לפרק אותנו. עם כל מה שמדברים עלינו, העוצמה שלנו יותר חזקה ממה שמייחסים לנו".

כשנשאל על הרוטציה בין גנץ ללפיד ועל האפשרות שאולי אשכנזי בסוף יעמוד בראש כחול לבן אמר: "הסכם הרוטציה קיים ושריר. המפלגות החרדיות כבר לא פוסלות לשבת עם כחול לבן. צריך לשים לב לניואנסים שאומרים ליצמן ודרעי".
ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה, סיפר באירוע על התפתחות העיר ועל שיתופי הפעולה עם קק"ל: "נקיים בקרוב פגישה בנושא הקמת בית קק"ל למצוינות בעיר. מדובר בפרויקט שקק"ל מביאה לעיר – מרכז עם הרבה משאבים ופעילויות שמשפיע על החינוך והמנהיגות של התלמידים. אנחנו רואים בזה צורך. לאחרונה התחלנו עם קק"ל והיו"ר שלה דניאל עטר להתניע תהליך משותף לרשויות מגדל העמק, עמק יזרעאל ויפיע ליצירת פרויקט סביב יער בלפור כדי לקדם את הקשר בין קהילה לאקולוגיה ולסביבה ולהביא את הנושא למודעות הציבור".

בסיום האירוע התקיימה הופעה של הזמר רגב הוד, ששר את מיטב להיטיו. אירועי שישי קק"לי-לוקאלי החלו לפני כחודש באירוע בנתיבות וימשיכו ביישובים נוספים בצפון ובדרום הארץ. האירועים מתקיימים בימי שישי והם פתוחים לקהל הרחב, בכניסה חופשית.
יו"ר קק"ל, דניאל עטר: "אירוע 'שישי קק"לי-לוקאלי' במגדל העמק היה מוצלח כמו שני האירועים הקודמים לו בנתיבות ובמרחבים. אירוע זה הוא עוד נדבך בשלל הפעילויות שקק"ל עושה בפריפריה ולמענה במטרה להביא ערך מוסף לצפון ולהגדיל את מספר התושבים כאן בעתיד. קק"ל פועלת לחזק את הפריפריה כל העת בחינוך בלתי פורמלי, באיכות הסביבה, בקיימות ובחיזוק ההתיישבות".

אלקבץ: "תודה לכולם, גם למי שלא הצביע לי"

|

דרך צלחה: ראשי הרשויות והמועצות בעמק נכנסו לתפקידם

|