נצרת עילית: ביקשו מים וגנבו מניצולת שואה אלפי שקלים

עירנות של פקח עירוני בעיר הביא למעצרו של חשוד במעשה ושהוגש כנגדו כתב אישום

לפני כשבועיים הגיע צעיר בן 21, תושב נצרת עילית יחד עם עוד שני שותפים לדירתה של אישה קשישה כבת 85 ניצולת שואה. השלושה נקשו בדלת הבית של הקשישה וכאשר היא פתחה את הדלת השלושה ביקשו ממנה מים מכיוון שהם "צמאים".
בזמן שההאישה ניגשה למטבח הבית על מנת להביא מים לצעירים השלושה ניצלו זאת, נכנסו לבית וגנבו את התיק של האישה אשר היה מונח על כורסא בסלון.
בתוך התיק היו 4000 שקלים, ארנק, כרטיס אשראי, תעודות שונות כולל תעודת ניצולת שואה ואזרח ותיק.
הצעירים לקחו את הרכוש ויצאו בריצה מהבית. לאחר מכן אחד מהצעירים הוציא את הכסף וכרטיס האשראי מהתיק וזרק את שאר הפריטים בבור ביוב מכוסה במכסה אבן.
בהמשך היום ניגש הנאשם יחד עם שני שותפיו לסניף בנק הפועלים ברחוב חרוד בנצרת עילית וניסו למשוך כסף ממכשיר הכספומט של הבנק באמצעות כרטיס האשראי אך ללא הצלחה. עם קבלת האירוע נפתחה חקירה מקיפה על ידי משטרת נצרת עילית ומעצר הנאשם התאפשר אודות לעירנותו של פקח העירייה ניקולאי מלנדוביץ מהפיקוח העירוני. מלנדוביץ היה בסיור שגרתי והוא הבחין בנאשם שנראה בסמוך לכספומט כשהוא בנסיבות מחשידות מנסה להסתיר פניו עם קפוצון וכובע ומנסה להוציא כסף ממכשיר הכספומט. הפקח המשיך לעקוב אחר מעשיו של הצעיר, הזעיק ניידות ממשטרת נצרת עילית ולמקום הוזעקה ניידת של שיטור העירוני.
השוטרת והפקח העירוני עצרו יחד עם ניקולאי את הצעיר שניסה להעלים את כרטיס האשראי. בדיקה וחקירה של חוקרי משטרת נצרת עילית העלתה שכרטיס האשראי שנמצא ברשות הצעיר שייך לאישה. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה במהלכה, הצעיר שחזר והוביל את השוטרים לבור הביוב שבו הושלך תיקה של האישה ניצולת השואה. הצעיר נעצר ומעצרו הוארך מעת לעת. לפני כשבועיים הוגש כנגדו באמצעות שלוחת תביעות נצרת צפון כתב אישום בבית משפט שלום נצרת בעבירות גניבה, התפרצות למגורים, הונאה בכרטיס חיוב וגניבת כרטיס אשראי.
מהמשטרה נמסר: "אנו שמחים שהצלחנו להשיב לאישה את מירב הכסף שנחסך על ידה ואת שאר הפריטים ומבקשים להודות לפקח ניקולאי על העירנות שגילה. בזכותו הצלחנו לשים ידינו על הנאשם ששוהה במעצר ושני חבריו החשודים ששוחררו בסיום חקירתם".