נפרדנו כך: 'הענק מבית אלפא' הלך לעולמו

הכדורסלן יורם כהן, שבשנות השישים של המאה הקודמת היה כוכב כדורסל, נפטר בגיל 80. כהן ז"ל הוביל את קבוצת הפועל בית אלפא המיתולוגית במשך 7 עונות ברציפות בליגה הבכירה (מדורג במקום ה-62 ברשימת קלעי כל הזמנים). צילום: שרון צור, באדיבות 'ידיעות העמק'

בגלבוע אבלים על מותו של יורם כהן ז"ל, אחד מאגדות הכדורסל הכי גדולות של הגלבוע והתנועה הקיבוצית בפרט. יורם כהן היה מכוכביה הבולטים של קבוצה הכדורסל המיתולוגית של הפועל בית-אלפא, שכיכבה בליגה הלאומית (כיום ליגת העל), החל משנות ה-50 לתוך שנות ה-60 ועד תחילת שנות ה-70.

עובד נור, ראש המועצה: "אנו נפרדים בצער מאחד מגדולי הכדורסלנים של הגלבוע, ובוודאי מאחד הספורטאים הגדולים שצמחו במרחב הכפרי. ספורט בגלבוע, מאז ומעולם, מבטא עיסוק נרחב יותר מהפעילות הספורטיבית עצמה, ויורם כהן היה מאותם אלו שביססו את החזון לפיו הספורט בגלבוע מהווה ככלי להנחלת ערכים אנושים לצד המצוינות".

יורם כהן ז"ל מחזיק עד היום בתואר "מלך הסלים" של הקבוצה המיתולוגיה מבית אלפא, ועם למעלה מ-3,000 נקודות במהלך הקריירה, הוא מדורג במקום ה-62 בין קלעי כל הזמנים בארץ. יורם ז"ל ןאשתו עליזה (תבל"א) איבדו לפני 17 שנה את בנם הכדורסלן שני כהן (32), בתאונת דרכים קטלנית על כביש 90 (סמוך לקיבוץ נווה-אור), כשהיה בדרכו אל הקבוצה האחרונה בה שיחק- בני יהודה/גולן. בטרם נהרג שני כהן, הוא המשיך במסורות אביו, ורשם הופעות מעולות בליגה הבכירה בכדורסל במהלך שנות ה-90, בין השאר בקבוצות הפועל חיפה והפועל תל אביב. בשנת 1986, הצליח שני כהן להינצל בנס מאסון 'הנערים מחפציבה', היות והיה במחנה של נבחרת הקדטים בכדורסל של ישראל.

יורם כהן ז"ל ואשתו עליזה, רתמו לאחרונה את המועצה, ובעזרת החברה הכלכלית בגלבוע התבצע שדרוג מגרש הכדורסל בחפציבה. לפני חצי שנה הסתיים השיפוץ הנרחב שכלל ריצוף חדש, החלפת הסלים ושאר אביזרי המגרש, והתקנת תאורה חדשה המאפשרת שימוש במגרש לאורך שעות מרובות, עבור ילדי הקיבוץ. עובד נור, ראש המועצה: "אנו בגלבוע נזכור היטב את תרומות לספורט המקומי, וננסה להתנחם בכך שהספיק לקחת חלק פעיל בפעילות המועצה, ויחדיו חנכנו לפני חצי שנה את מגרש הכדורסל המשופץ, הנקרא על שמו של בנו, שני כהן ז"ל. כעת משחקים על המגרש ילדי חפציבה, כסגירת מעגל מרגשת".