נסיעה ירוקה: חברת סופרבוס השיקה צי אוטובוסים מונעים גז טבעי בעפולה

מדובר ב11 אוטובוסים מדגם יורו 6, שצפויים להיכנס לפעילות בקווים העירוניים השייכים לחברת סופרבוס באיזור העיר. במחצית השנייה של שנת 2019 צפויים להיקלט עוד 14 אוטובוסים נוספים. צילום: בן ניקסון

חברת סופרבוס השיקה השבוע במתחם סוכניות אביב שבעפולה, צי של 11 אוטובוסים ממונעים בגז טבעי. האוטובוסים המיוצרים על ידי חברת גולדן דרגון, מקבוצת אוטו חן, הגיעו לישראל במהלך החודשים האחרונים.
בשנים האחרונות משרד התחבורה מעודד את חברות התחבורה הציבורית להכניס לשימוש רכבים ממונעים בגט"ד (גז טבעי דחוס), הנחשבים לידידותיים מאוד לסביבה. המעבר להנעה באמצעות הגז הטבעי יקטין משמעותית את פליטת המזהמים מהאגזוז לעומת מנועי דיזל רגילים, בעיקר של מזהמים הרעילים לאדם. בנוסף, המעבר לרכבים מונעים בגז מפחית משמעותית את רמת הרעש במנוע, וכן מדובר בניצול של עתודות הגז הטבעי הקיים בישראל.

לאחרונה דובר במשרד התחבורה, על הקמה של עוד 20 תחנות גז טבעי ציבוריות, עד שנת 2024, כדי לעודד מעבר של צי הרכב הכבד לגז טבעי, בפועל כיום קיימת תחנה יחידה הממוקמת במתחם אלון תבור, ועל כן לאוטובוסים הנכנסים לפעילות באיזור עפולה יהיה נוח ופשוט להגיע ולתדלק שם.
מדובר ב 11 אוטובוסים מדגם יורו 6, שצפויים להיכנס לפעילות בקווים העירוניים השייכים לחברת סופרבוס באיזור העיר עפולה. במחצית השנייה של שנת 2019 צפויים להיקלט עוד 14 אוטובוסים נוספים, ובזאת בסניף סופרבוס בעפולה יהיו בסך הכל 25 רכבים מונעים באנרגיה חלופית – גז.

הנהגים בסניף סופרבוס בעפולה עברו בחודשים האחרונים הכשרות מעשיות על הרכבים והם מוכנים לנסיעות שקטות ובטוחות עבור תושבי העיר והסביבה.
ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, בירך על קליטת האוטובוסים: "זה בהחלט יום חשוב לעפולה, שנמצאת בדרכה להיות עיר ירוקה. אני מברך את חברת סופרבוס שעושה צעד חשוב בדרך למניעת זיהום אוויר ועושה זאת בעיר הבירה של עמק יזרעאל".

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|