ניהול עסק? הגדלת מחזורים? הגדלת שורת הרווח? איך עושים את זה נכון

עליזה פרץ, מאמנת אישית ויעצת עסקית, מסבירה בטור אישי איך תוכלו להגדיל את הרווחים של העסק שלכם

מה נדרש ממני כבעל עסק על מנת להגדיל מחזורים? להגדיל רווח? אני פוגשת המון בעלי עסקים שמגיעים אליי לליווי וייעוץ עסקי,  ומבקשים ממני לעזור להם בהתנהלות הפיננסית והניהולית. לצד הכלים והמיומנויות שהם מקבלים לטובת כך אנו עובדים גם על המיומנויות המנטליות – על השריר המנטלי שלנו. 

ואיך זה קשור לעסקים?

על מנת שנוכל להגיע ליעדים שאנחנו מציבים לעצמנו, אנחנו צריכים  להיות ממוקדים ולהתמיד בכל הפעולות הנדרשות לביצוע השגת היעדים. פעולות אלו הן פעולות יזומות, מלבד פעולות שמגיבות ל'טראפיק' שמגיע אלינו. זה דורש מאיתנו להימתח ולפנות זמן ואנרגיה על מנת לבצע את הפעילות היזומה. ישנם לקוחות שלא מוכנים לשלם את המחיר הנדרש על מנת להצליח בעסק. רוב הלקוחות יושבים ומחכים שהיקום ישלח להם את הפרנסה, אבל זה לא עובד ככה.

אי אפשר כל הזמן לחכות שהסועדים יכנסו למסעדה או שאם אני פותחת איזשהו דוכן אז אנשים ייגשו אליי. הלקוחות כיום יקנו רק כשיש להם ערך מהקנייה. לכן כל הזמן יש לעורר את הצורך הזה אצל אנשים, והמחויבות שלנו היא לפנות ללקוחות ולהניע אותם לפעולה. אם יש לי דוכן כלשהו- אז אני צריכה להסתובב בין האנשים ולהניע אותם לפעולה שירצו לקנות מהדוכן שלי. אם יש לי מסעדה אז אני צריכה לבצע פעולות כדי לגרום ללקוחות להיכנס אליי, לייצר שיתופי פעולה עם עסקים שהמוצר שלי יכול להתאים גם להם, ואז כל אחד מרוויח מהשת"פ. כאשר עסק נמצא רק בצד שלא מגיב ולא בצד של היוזמה, העסק לא יצמח ולא יניב רווחים. זה בדיוק כמו שמבצעים פעולות שיווק במדיה החברתית על מנת שיכנסו 'לידים' ואח"כ נבצע מכירות יזומות. כך אנחנו צריכים להיות יצירתיים ולחשוב אילו פעולות עליי לבצע על מנת שאגיע לכמה שיותר לקוחות חדשים.

אז הטיפ שלי אליכם: תהיו יצירתיים, תיזמו ותעשו את המקסימום הנדרש מכם על מנת שתגדילו את ההכנסה ואת שורת הרווח.