נחנכה יחידת מתנדבי כבאות והצלה בכפר יחזקאל

בחודשים הקרובים יערך גיוס מתנדבים נוסף, בדגש על בעלי רישיון נהיגה למשאית, במטרה לעבות את היחידה ולשפר את זמינותה במתן מענה מבצעי מהיר

מוא"ז הגלבוע ידועה כמובילה בכל הקשור לחיזוק הלכידות הקהילתית והתגייסותם של עשרות אנשים ערכים מקרבה- לפעילויות בעלות אופי ביטחוני ושמירת המרחב. מכאן כבר קצרה הדרך להקמתה של יחידת מתנדבי כבאות והצלה, שתפעל באופן קבוע מכפר יחזקאל, במטרה מוצהרת לצמצם את זמני התגובה לאירועים ולהעניק מענה מירבי בשעת חירום. באירוע מרשים ומרגש, נחנכה בשבוע שעבר היחידה, והוסר הלוט מעל השלט המציין כי היחידה תקרא ע"ש של ערן ויינשטיין ז"ל,בן כפר-יחזקאל, אשר נהרג בעת ששימש כסייר השדות של מוא"ז הגלבוע. באירוע נכחו עשרות אנשים, ובראשם ראש המועצה, ועמו הנהלת המועצה, יחד עם סגן-טפסר, מיקי כהן, מפקד תחנה מרחבית עפולה, ונציגות מכובדת של תושבי כפר יחזקאל, ומשפחת ויינשטיין. יחידת המתנדבים הוקמה לפני כשנה על ידי לוחמת האש, מיה אלוני (תושבת כפר יחזקאל), ובעזרת רכז המתנדבים בתחנה מרחבית עפולה, רס"ר דותן שגב. כרקע להקמת עומד הרצון לצמצם משמעותית את זמני התגובה לאירועים המתרחשים באזור עמק חרוד, וזאת בהינתן שהתחנה הקיימת בעיר בית שאן, קטנה יחסית, ונוצר צורך גובר בהכשרת כוח אדם, שיחד עם ציוד הכיבוי וההצלה- יהווה מכפלת כוח לשירותי הכבאות. יח' המתנדבים גם עומדת לרשות הישוב עצמו והסביבה, ובגלבוע גאים לציין על עלייה במודעות לסכנות האש, כנגזרת לפעולות ההדרכה המרובות, שמקיימים חברי היחידה. מתנדבי כפר יחזקאל יוקפצו מעתה לפעילות על ידי מרכז השליטה המחוזי של כב"א, ולאירועים בשטח המושב יצאו באופן עצמאי.
מיה אלוני: "גויסו 12 מתנדבים אשר עברו הכשרה עיונית במגוון נושאים במדעי האש, ואח"כ הדרכות ותרגולים מעשיים בכיבוי ובשימוש בציוד. בסיום ההכשרה עברו המתנדבים אימון מסכם ומעמיק, ובכך הוסמכו כלוחמי אש מתנדבים. ליחידה הוקצתה סככה מקורה בכפר יחזקאל על ידי האגודה החקלאית ואילו כבאות והצלה לישראל, דאגו לספק משאית כיבוי הכוללת מיכל מים ומשאבה, ביגוד מגן וציוד כיבוי". בהמשך לדברי אלוני יצויין כי בחודשים הקרובים יערך גיוס מתנדבים נוסף, בדגש על בעלי רישיון נהיגה למשאית, במטרה לעבות את היחידה ולשפר את זמינותה במתן מענה מבצעי מהיר. בראש היחידה עומד שרון עובד מכפר יחזקאל, והיא כפופה לרכז המתנדבים בתחנת עפולה. היחידה שהוקמה בכפר יחזקאל מצטרפת ליחידה שכבר פועלת בהצלחה רבה במגן שאול.