מתי מגיע לכם דמי נסיעות?

עו"ד אורי דדו מעפולה מסביר בטור אישי על זכויותיכם להחזר הוצאות נסיעה כאשר אתם נוסעים לעבודה

הזכות להחזר הוצאות נסיעה מקורה בהסכם הקיבוצי ובצו ההרחבה בדבר השתתפות המעביד בהוצאות הנסיעה לעבודה וממנה, אשר הרחיב את החובה החלה על המעסיק לשלם לעובדו בגין דמי נסיעות, על כלל העובדים במשק. צו ההרחבה בעניין דמי נסיעות קובע כי "כל עובד הזקוק לתחבורה כדי להגיע למקום עבודתו, זכאי לקבל ממעבידו השתתפות עד המקסימום האמור בסעיף 2, בהוצאות נסיעה לעבודה וממנה בעד כל יום עבודה בפועל שבו השתמש בתחבורה כדי להגיע למקום עבודתו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

בהתאם לצו ההרחבה, החל מיום 1/2/16 גובה ההחזר הוא עד 22.60 ₪ ליום, או לפי עלות כרטיסיה לכל הנסיעות הנדרשות או לפי עלות כרטיס "חופשי חודשי" לפי הזול מבניהם.
עוד קובע צו ההרחבה כי עובד הנזקק לנסיעה ביותר מאוטובוס אחד כדי להגיע למקום עבודתו, ובתנאי שהנסיעה הנוספת עולה על שלוש תחנות עירוניות, זכאי להשתתפות מעבידו בהוצאות הנסיעה הנוספת, בגבולות סכום המקסימום גם בעד הנסיעה הנוספת. דמי נסיעות לא ישולמו לעובדים המוסעים למקום העבודה על חשבון המעסיק או באמצעותו.
כמו כן, חשוב לדעת כי עובד אשר נעדר מעבודתו, אינו זכאי להחזר דמי נסיעות בעד יום היעדרותו זה והמעביד אף רשאי לקזז את הוצאות הנסיעה בעד ימי היעדרות אלו גם מתשלום כולל בעד נסיעות.
אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|