מתגייסים לעזרה: ניתוח מציל חיים להדר

חייה של הדר פרייס חנקין, בת קיבוץ הזורע הלכו עד השנה האחרונה בכיוון הנכון עם נישואים טריים, עבודה משמעותית ומאתגרת ומחשבות על הקמת תא משפחתי, אבל גידול סרטני נדיר מאוד, עם סטטיסטיקה של אחד למיליון, שיבש את כל התוכניות. עתה היא נדרשת לעבור ניתוח מורכב שעלותו 500.000 שקלים. בקיבוץ בו נולדה וברחבי המועצה האזורית מגידו מסייעים התושבים לגייס את הסכום הנדרש

הדר פרייס חנקין, 30, נולדה בקיבוץ הזורע וכיום גרה במושב בית זית. עד לפני שנה נראה היה שהכל הולך בכיוון הנכון. נשואה טרייה לארז, נהנית מתפקיד משמעותי ומאתגר בעמותה גדולה, חושבת על הקמת משפחה ובעיקר חיה בתודעה של בן אדם מאוד בריא. אלא שיום אחד התכניות השתבשו.
במסגרת פרוצדורה רפואית פשוטה שעברה התגלה בבטנה גידול סרטני מפושט. מדובר בסרטן נדיר מאוד (סטטיסטיקה של אחד למיליון!) בשם PMP שמקורו בתוספתן.
למרות ההלם הראשוני הבינה המשפחה שצריך לפעול ומהר כאשר שהטיפול היחיד למחלה זו הוא ניתוח מורכב וארוך להסרת הגידול. את הניתוח עברתה הדר בחודש מרץ 2015 בביה"ח שיבא. הניתוח הוגדר כהצלחה (או לפחות כך חשבו במשפחה).


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ההתאוששות מהניתוחים הייתה קשה מאוד וממושכת וארכה חודשים רבים בהם הדר שהתה בבית הוריה. אט אט היא התאוששה ומצאה עיסוק חדש לשעות הפנאי והחלה לחדש רהיטים. נראה היה שהדברים מתחילים להסתדר לטובה. כוחותיה ברובם חזרו אליה, היא חזרה לתזונה רגילה והתחילה לתכנן את חזרתה לעבודה.
בשלב זה, נדרשה הדר לעבור ניתוח נוסף להסדרת פגם במערכת העיכול. הניתוח עבר בהצלחה אלא שהיא שוב עברה טלטלה כאשר במהלך הניתוח התגלה שהגידול חזר ומהר מהצפוי.

בשלב זה הוחלט שתתחיל בסדרת טיפולים כימותרפיים בתקווה שיעצרו את התקדמות הגידול. ככל הנראה הטיפולים לא יספיקו והדר תידרש לעבור בשנית את הניתוח המורכב. בשל היקפו האדיר של הניתוח וההתאוששות הממושכת ממנו לא ניתן לעבור אותו שוב ושוב. על כן החליטו הדר ומשפחתה, בהמלצת הרופאים בארץ, לעבור את הניתוח הנוסף במרכז רפואי בחו"ל המתמחה בניתוח הספציפי הזה, בתקווה שיוכלו לשים את כל הפרשה הזו מאחוריהם.
עלותו של הניתוח היא כ-500,000 שקל שעל הדר ומשפחתה לגייס למטרה זו.

בהודעה שהפיצה השבוע המשפחה נכתב: "נודה לכל עזרה בתרומה, הפצה או שיתוף הסיפור כדי שהדר תוכל לעבור את הניתוח במקום בו סיכוייה להחלים גדולים יותר, ועל ידי כך לאפשר לה לחזור לשגרת חייה שנקטעה בשנה האחרונה".

העברה בנקאית: לחשבון 360028, בנק הפועלים, סניף 532, שאול המלך, תל אביב (חשוב: בעת ביצוע העברה יש להעביר שם, ת.ז. כתובת וסכום ל: irit_sh@plastopil.com)/ צ'קים: יש לציין כמוטב את "קרו אחיעזר" ולהעביר דרך עירית שדמון קיבוץ הזורע, 36581. קבלה מהקרן תינתן כנגד כל תרומה! למעוניינים בקבלה המוכרת לצרכי מס אנא ציינו זאת. בשאלות וברורים ניתן לפנות: איציק שטרית 052-4243838
עירית שדמון 052-3990414