משהו קטן וטוב: "זכיתי באישה רגישה עם לב טוב, שתומכת בי נפשית"

ארה שפק מעפולה, מתמודדת עם מחלה אונקולוגית. היא החלה את טיפולים כשהיא חיה בבדידות וזקוקה לתמיכה נפשית וסיוע כספי. פרויקט של מכבי מסייע לה לקבל ליווי צמוד על ידי אורה מורשקובסקי, מתאמת אישית שמסייעת לה בשלל דרכים

אבחון מחלה אונקולוגית בקרב היקרים לנו מהווה בדרך כלל טראומה קשה עבור החולה והסובבים אותו. הצורך להתמודד עם מידע חדש, קבלת החלטות בזמן קצר, שינויים קיצוניים וחוסר וודאות-כל אלו עלולים לגרום לתגובות רגשיות בעלות עוצמה וניסיון התמודדות עם המצב החדש שנוצר.
מתוך הבנה כי כל מטופל ובני משפחתו זקוקים להכרה ולחיזוק ההתמודדות, במכבי שירותי בריאות הקימו מעטפת רפואית לליווי חולים אונקולוגים כחלק מחזון להעניק רפואה מותאמת אישית לאותם מטופלים המתקשים לנהל את צרכיהם הרפואיים. במסגרת הפרויקט הורכב צוות ייעודי מגוון הכולל רופא משפחה, אחות המנהלת את הטיפול, עובדת סוציאלית ומזכירה רפואית שמטרתם ללוות את המטופל החל מאיתורו בבית החולים, דרך שיחות אישיות, עירוב גורמי טיפול נוספים רלוונטיים ועד למתן עזרה בשירותים אדמיניסטרטיביים.

• "לא הייתה לי יכולת לצאת לבד מביתי"

ארה שפק, תושבת העיר עפולה, בעברה רופאה בעלת 40 שנות ניסיון, מתמודדת עם מחלה אונקולוגית, החלה את טיפולים כשהיא חיה בבדידות וזקוקה לתמיכה נפשית וסיוע כספי.
בתקופת הטיפולים היא הכירה לראשונה את אורה מורשקובסקי, מתאמת אישית לחולים אונקולוגיים של מכבי בעיר, והחיבור נוצר בין רגע. מאז אורה מלווה את המטופלת, מגיעה לביתה, מטפלת במסמכים, הפניות, עזרה במתן תרופות וסיוע כלכלי מגופים שונים.


"שירות לוויי אישי לחולים אונקולוגים הוא נושא בוער בעידן של היום. מלבד ההתמודדות עם המחלה עצמה, לעיתים אוזן קשבת, ועבודה על הצד המנטלי חשוב באותה המידה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאחרונה המטופלת חגגה יום הולדת שמונים והתעקשה שאורחת הכבוד תהיה אורה שהפכה לידידה קרובה. את החשיבות לטיפול המסור ואת נקודת האור בחייה היא זוקפת לזכותה ומברכת על השירות הייחודי: "הכרתי את אורה לא במצב הכי סימפטי בחיי, במצב של חוסר וודאות, עם קושי בשפה, ללא יכולת לצאת לבד מביתי וללא אוזן קשבת. זכיתי באישה רגישה עם לב טוב, שתומכת בי נפשית. העזרה בבירוקרטיה והידיעה שקיים כזה טיפול מסור בזמנים קשים רק מחזק אותי ומעניק לי כוחות לדעת שיש לי כעת למי לפנות. לא נתנו לי בעבר סיכוי להגיע לגיל שמונים וביום הולדת הזה אני חוגגת תודות לצוות המדהים, קבלתי המון סיבות טובות להמשיך לחיות ולחייך". הקשר שהתחיל דרך הליך לליווי חולים אונקולוגיים נמשך עד היום כשאורה מבקרת את המטופלת בשעות הפנאי שלה וממשיכה ללוות אותה”.
אורה מורשקובסקי: "שירות לוויי אישי לחולים אונקולוגים הוא נושא בוער בעידן של היום. מלבד ההתמודדות עם המחלה עצמה, לעיתים אוזן קשבת, ועבודה על הצד המנטלי חשוב באותה המידה. כשיש מטופלים שנמצאים לבד ומגלים לראשונה את הליווי הצמוד הם מופתעים אך מקבלים זאת מהר מאוד בחיבוק רחב. הכרתי אישה מוכשרת וידידה  קרובה, מלאה בחוש הומור שצריכה שיבינו אותה".