מרוץ בשביל הבנים הדרוזים יתקיים זו השנה השישית

המרוץ יכלול שני מקצי ריצה של 10 ק"מ ו – 5 ק"מ, מקצה הליכה עממי באורך 4 ק"מ, ומקצה רכיבה באורך 25 ק"מ. צילום: גלעד קוולרצ׳יק

האירוע השנתי הרשמי למען החללים הדרוזים, מרוץ "בשביל הבנים הדרוזים" יתקיים, זו השנה השישית, ביום שישי בצומת גולני, למרגלות קרני חיטין. המרוץ יכלול שני מקצי ריצה של 10 ק"מ ו – 5 ק"מ, מקצה הליכה עממי באורך 4 ק"מ, ומקצה רכיבה באורך 25 ק"מ. המרוץ נוסד לזכרם של הלוחמים בני העדה הדרוזית שנפלו בכל מערכות ישראל. מטרת עמותת "בשביל הבנים" היא לחשוף את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל , לעורר שיח רב תרבותי, וליצור חיבורים בין המגזרים השונים בישראל. כמו בכל שנה, גם הפעם צפויים להשתתף בכירים ממערכת הביטחון והממשלה לצד משפחות החללים, אנשי משטרה, מד"א, כב"ה וכמובן אנשי צבא מהעבר וההווה.

המרוץ מתקיים בסמוך ליער לביא, הממוקם למרגלות קרני חיטין ובאזור נבי שועייב, המקום הקדוש ביותר לדרוזים. נוסף לזאת היער הוא חלק מ"שביל הבנים הדרוזים" המוקדש לעדה הדרוזית בישראל ולנופליה במערכות ישראל. השביל עובר דרך 18 ישובים דרוזים מהכרמל, דרך הגליל ומסתיים בקבר יתרו- נבי שועייב. במהלך האירוע יתקיים הפנינג ענק לקהל הרחב אליו צפויים להגיע עשרות אלפי מבקרים שייהנו מאוכל דרוזי מסורתי והפעלות ספורטיביות לכל המשפחה.

תת-אלוף (במיל') אמל אסעד, יוזם ומייסד פרויקט "בשביל הבנים" מזמין את הציבור הרחב לקחת חלק במרוץ: "אנו מבקשים לבטא את יסודות אמונתנו בכוחו של החיבור – החיבור בין המתים לחיים, בין אדם לאדמה, בין עבר להווה ועתיד, בין אדם לאדם ובין תרבות האחד לתרבות האחר. בתקופה האחרונה מרבים לדבר על זהות הלאום הישראלי ואנו כאן מבקשים לתת במה להבנה, להכרה, להזדהות ולהבעת כבוד הדדי בין יושבי הארץ הזאת. מרוץ בשביל הבנים הדרוזים הוקם על מנת לכבד את זכרם של יקירינו הנופלים ולהנציח את חיינו המשותפים באמצעות צעידות רכיבות ואירועי ספורט משותפים לכל עם ישראל".