"מצדיעה לך גיבור אלוף"

יעל אייזנר שהחליפה את צביקה לוי ז"ל בתפקידו בתנועה הקיבוצית, כותבת בטור מיוחד, לאחר מותו: "התחייבתי בפניך לא פעם ואני מתחייבת כאן קבל עם ועולם להמשיך ולתת מכל מרצי וככל יכולתי למען מתן בית חם לכל חייל בודד בקיבוצים"

"צביקה ואני הכרנו לפני -15 שנים, עת עבדתי בתנועה הקיבוצית והוא היה מגיח מעת לעת לאגף חברה, כרוח סערה בחיוכו המאיר וקולו הרועם ומשאיר את כולנו משתאים לנוכח האנרגיה החיוניות וחיפזון בדרך לעוד חיל בודד ומשימה אחרת.
במהלך השנים אימצנו משפחתי ואני לא מעט חיילים בודדים וצביקה היה שם בשבילנו בכל בעיה, לעצה, תמיכה וסיוע, בשגרה כמו גם במבצעים שונים בהם מפלס הדאגה עלה וצביקה היה שם לתמוך ולחזק. חיי המקצועיים היו אז במסלול אחר ומעולם לא העליתי בדעתי שאהיה ראויה יום אחד להיכנס לנעלי הענק הללו ולהמשיך את דרכו.
לפני כשנתיים וחצי, צביקה כבר היה רתוק לביתו ולכיסא גלגלים, ואני נבחרתי להמשיך את דרכו. בחיל ורעדה אמתיים חיכיתי לפגישה עמו לקבל את האישור במבט עיניו לבחירה בי להמשיך ולטפח את ה"בייבי" שלו.
הפגישה בינינו לוותה בדמעות של שנינו, על מה שהיה ועל מה שיהיה ועל כל מה שהיה יכול להיות לו יכול היה להמשיך או לפחות להדרכני וללמדני את כל נפלאות דרכו.
יצאתי לדרך לא מוכרת, בעולם צבאי שלא היה עולמי כבר הרבה שנים, עם חששות לא מעטים אבל עם הרבה תמיכה מצביקה, מהתנועה הקיבוצית וממעגל החברים והקרובים לו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהצדעה, בהערכה ובאהבה אנו נפרדים מצביקה באופן מוחשי. בדרך הרוחנית אנו לא נפרדים, ואתה מלווה צעדיי יום יום וכל בוקר בקומי לעוד יום של עשייה ונתינה למען החיילים הבודדים בקיבוצים ובכלל.
התחייבתי בפניך לא פעם ואני מתחייבת כאן קבל עם ועולם להמשיך ולתת מכל מרצי וככל יכולתי למען מתן בית חם לכל חייל בודד בקיבוצים, לטפח את סביבתו הפיזית, לחזק את תחושת הבית בעזרת המשפחות המאמצות בקיבוץ ותחושת ההשתייכות לקהילה הקיבוצית כולה. צביקה אהוב, קצרה היריעה מלבטא את גודל הערכתי הערצתי וההשראה שאני שואבת מדמותך ומעשייתך הרחבה העמוקה המופלאה במשך כל כך הרבה שנים למען החיילים הבודדים. אני נפרדת ממך היום בהתחייבות ובנדר חילוני להמשיך את דרכך בדרכי, בכל מירצי (שהלוואי והיה כשלך) בכל ליבי (שהלוואי והיה גדול כשלך) בכל הדרכים שלמדתי ממך (וחבל שלא יותר) ובכל הדרכים שעוד אלמד ואשכלל למען החיילים הבודדים בקיבוצים ובכלל. מצדיעה לך גיבור אלוף על מה שעשית במדינה בגזרה הצבאי והאזרחית, על ההתמודדות האמיצה במחלה הארורה, על ההשראה שאתה עבור כל כך הרבה אנשים ועל כך שאפשרת לי להמשיך ולטפח את מפעל חייך. נוח בשלום יקירי, בידיעה שנמשיך את מפעל חייך באהבה רבה”.