במפעל "פריניב" סוחטים בדו-קיום

בימים בהם המצב הבטחוני נפיץ ומערכות היחסים בין הערבים ליהודים שבריריות מאוד, במפעל "פריניב" מוכיחים שאפשר לעבוד יחד באחווה, כמשפחה אחת גדולה

במפעל פריניב לייצור מיצים טבעיים בגלבוע, עובדים יחדיו כ- 100 עובדים. 50 אחוזים מהם ערבים ו- 50 אחוזים הינם יהודים. במפעל מוכיחים שגם בימים קשים אפשר לשמור על אחווה ולעבוד יחד כמשפחה אחת גדולה ומאוחדת.

נידאל אמרה, 36, מכפר זלפה, מוסלמי ואב ל- 4 ילדים החל לעבוד במפעל לפני כשנתיים: "כבר ביום הראשון שהגעתי, קיבלתי יחס יוצא דופן. בעל הבית והבנים שלו ישבו איתי לקפה ונתנו לי הרגשה טובה ובטוחה.
כבר באותו הרגע נכנסתי לעבוד במפעל ועזבתי את עבודתי הקודמת. היום אני מרגיש חלק מהמשפחה ואני יודע שאני רוצה עוד להמשיך לעבוד פה בעתיד. מעבר להיותי איש אחזקה, אני עושה כל מה שמבקשים ממני במפעל. בגלל שהם נתנו לי הזדמנות להיכנס למשפחתם אני מרגיש צורך להחזיר, אז אני מסייע בכל מה שאני יכול ויודע".

עובייד דראושה בן 30 מכפר אכסאל, הוא מוסלמי ואב ל- 2 ילדים, עובד במפעל פריניב למעלה מ- 3 שנים בתור מנהל מכירות: "הגעתי למשרה דרך חבר שלי שעובד במפעל והמליץ לי.


עובייד דראושה: "היום אני מבין שהבחירה שלי הייתה נכונה. אנחנו לא נותנים למצב המדיני להשפיע עלינו. אני חושב שכל אלה שעושים את הבלגן הם אנשים משועממים שמחפשים במה להתעסק. שיצאו לעבוד, כך אולי יעריכו את החיים ולא יהיו מוכנים לוותר עליהם כל כך מהר. כל מי שאני מכיר מהמפעל בקושי מוצא זמן להסתכל בחדשות, אולי זה הפתרון להרגיע את המצב- לצאת לעבוד!".


עידו יניב, מנכ"ל יצרנית המיצים פריניב: "המצב בישראל לא מביא לערעור היחסים שלנו עם העובדים שלנו במפעל. אנחנו מתייחסים לכולם שווה בשווה ומקפידים להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת. אין שום סיכוי שנגיע לפיטורי עובדים בגלל המצב. להפך – אנחנו מעוניינים להוות דוגמא ומופת ליתר המפעלים או לקבלנים שחוששים להעסיק ערבים. מאז ומתמיד, כיבדנו את חגי המוסלמים והם תמיד מקבלים את החופשה המגיעה להם. בחג הרמאדן לדוגמא, אנחנו מאפשרים לכל הערבים במפעל לעבוד בלילות (בזמן שמותר להם לאכול) על מנת שיוכלו לישון בזמן במהלך היום בו הם  צמים כך שהחודש יעבור להם בקלות". המשמעות של מפעל מעורב היא סיפוק גדול עבורנו כמנהלים. אנו מרגישים, במיוחד בימים אלה, את האחווה היום יומית בין העובדים".

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|